ACM krijgt enorm veel klachten over telefonische energie verkopers

online-actie's-weigeren

telefonische verkopersDe ACM heeft de afgelopen tijd enorm veel klachten ontvangen over telefonische verkopers. Consumenten worden namelijk vaker lastig gevallen per telefoon. De verkopers in kwestie stemden in om informatie toegestuurd te krijgen. Daarop volgden rekeningen die betaald moesten worden. Als u wordt gebeld met een dergelijke aanbieding zeg dan direct NEE. Het beste is om het gesprek meteen te beëindigen. 

Zeg nee en hang op

Ook al krijgt u een rekening toegestuurd betaal deze niet, en zwicht vooral niet onder de druk van deze malafide bedrijven. Er worden vaak leuke actie’s via internet aangeboden, zo kan men deelnemen aan een prijsvraag of enquete. De gegevens die consumenten invoeren worden dan gebruikt om ze lastig te vallen. Er wordt altijd aangegeven dat het vrijblijvend is, maar na het ontvangen van een gepeperde rekening blijkt dit niet zo te zijn. Omdat consumenten zwichten onder de druk geven ze toch maar toestemming of in het slechtste geval: ze betalen.

U bent tot niets verplicht

U bent niet verplicht iets te betalen of ergens aan mee te doen. De beste remedie om dit te voorkomen is om helemaal niet deel te nemen aan deze actie’s. De getroffen consumenten werden namelijk lastig gevallen met incasso’s. Als u wordt gebeld omdat u iets ”gewonnen” heeft ga hier dan niet op in. De verkoper kan aanhoudend zijn, dus zwicht dan niet om toch maar uw gegevens af te geven. Wees streng en blijf nee zeggen en verbreek gewoon de verbinding.

ACM ziet een stijging van klachten over telefonische verkopers

De ACM ontving het afgelopen half jaar ruim 30.000 meldingen van dit soort praktijken. Dus nogmaals zeg nee en geef nooit uw persoonlijke gegevens en betaal vooral NIET. Het komt ook wel voor dat consumenten worden gebeld voor een aanbieding van een energieleverancier. Bedank dan ook in dat geval vriendelijk. U kunt zelf het beste achter de PC of uw mobiel gaan zitten en een energie aanbieding opzoeken.

Online energie vergelijken en de beste aanbieding vinden

Online energie vergelijken levert meer rust op, want u doet dit in uw eigen kostbare tijd. Als u dan een geschikte energie aanbieding heeft gevonden beslist u zelf wel of u wilt overstappen. Daar heeft u geen externe verkoper voor nodig. Mocht u wel vragen hebben stel ze dan met een contactformulier op onze website of welke website dan ook. Dan komen wij er zo snel mogelijk op terug.

Reviews

Gemiddelde score / 5. Aantal stemmen:

Volg ons op sociale media!

Geef feedback over dit bericht

6 gedachten over “ACM krijgt enorm veel klachten over telefonische energie verkopers”

  1. 26-3-2019 lastig gevallen door een callcentrum, dat de energiekosten stijgen qua belastingen via de overheid. Je kreeg 30% korting, als je vermeld staat bij de energie maatschappijen. Het maakte niet uit waar je je energie vandaan kreeg, het kwam toch allemaal bij hetzelfde bedrijf vandaan. Deze vrouw wist mijn mobiele nummer, waar ik de energie vandaan kreeg en mijn huisnummer. Ik betaal niet eens de energie, dat doet mijn man. In eerste instantie kwam alles betrouwbaar over. Ter controle werd mijn postcode en geboorte datum gevraagd. Ik heb wel 3x ja gezegd! Toen vroeg ze mijn bankrekening nummer, waarbij ik dit gewoon kon opgeven zonder iban. Gelukkig ging toen pas een belletje rinkelen… heb dit niet gegeven! Zei dat ze mijn man maar bellen moest. Ze vroeg niet eens zijn telefoonnummer, maar brak het gesprek vriendelijk af. Zo dom, dat ik er zover in ben meegegaan! Hoop dat dit geen nare gevolgen op levert. Heb mij opnieuw ingeschreven in het bel me niet register. Al helpt dit NIET. Waarom wordt er niet bij de overheid op gehamerd, dat hier actie op ondernomen wordt!

  2. Waarom worden deze bedrijven niet aangepakt?
    Ik moet Nee zeggen?
    Ze mogen me geeneens bellen want ik sta in het bel-me-niet-register!!

    Wanneer worden deze bedrijven een aangepakt!?

  3. Ik word werkelijk helemaal gek van die energieleveranciers of tussenpartijen due constant bellen. Het is nu bijna dagelijks. Ik blokkeer nu elk telefoonnummer. Het is toch te gek voor woorden dat consumenten hier veelvuldig mee lastig worden gevallen.

  4. Ben zojuist voor de vijftigste keer gebeld, in 3 maanden tijd, door een ‘onafhankelijke’ adviseur, omdat mijn contract bij mijn energieleverancier af zou lopen en inmiddels afgelopen is. Ik word er gek van. Had zelf al een nieuw contract geregeld, maar toch plat gebeld. Op mijn mobiele telefoon. Natuurlijk beloven ze me altijd dat het nog véél voordeliger kan. En ze weten álles van me. Hoe kan dat? Mag dat zomaar? Delen energieleveranciers die gegevens met al die adviseurs? Het is ongelooflijk irritant en dit zou nou eens goed aangepakt moeten worden!

  5. Hoe is het mogelijk dat je plat gebeld wordt door deze vage energie bedrijven , of wat dan ook, terwijl je in het bel me niet register staat. Hier moet toch iets tegen gedaan kunnen worden, vandaag, 09-07-2019 krijg ik zo’n call om 21.30 en zoals ik in opmerkingen zie gebeurt dit ook nog later in de avond bij mensen, de man was een pittige prater en toen hij begon met mijn gegevens te “kontroleren” vond ik het welletjes en heb de verbinding verbroken……
    HIJ HEEFT 6 KEER TERUG GEBELD IN MINDER DAN 3 MINUTEN….ik heb hem daarna op blokkeren gezet.
    Hier moet toch echt iets tegen gedaan worden.
    Beste dames en heren in Den Haag….pas de wet eens aan zodat deze erg lastige calls niet meer kunnen gebeuren want dit loopt nu echt uit de hand.

  6. wij zijn in 2 dagen tijd al 4 keer gebeld door telemarketeers voor energie leveranciers

    zeg je nee dan beginnen ze je nog te bedreigen ook

    dacht dat dat lastig gevallen worden door telemarketeers per 1 juli verboden was

Plaats een reactie

Stap gratis over en bespaar direct op uw energierekening!