Consumentenbond roept NLE per brief op om af te zien van dubbele termijn

nlenergiegebouw

De consumentenbond heeft de Nederlandse Energie Maatschappij per brief gesommeerd om de dubbele termijnen die zij vanaf volgende maand willen gaan innen om dit stop te zetten.

Niet netjes naar trouw betalende klanten

De Consumentenbond vind het klantonvriendelijk naar de consumenten toe. De bond had in korte tijd al vele klachten ontvangen over de actie van de NLE. Burgers moeten niet hoeven opdraaien voor de groep mensen die niet betalen vind de Consumentenbond. Ook de klanten van de NLE zijn het niet eens met de dubbele maandbetaling.

NLE zorgt met actie voor financiële stress bij klant

Vanaf volgende maand moet deze maatregel ingaan maar stuit dus al op veel kritiek. Wanneer je een gemiddeld huishouden hebt die rond de €160 per maand betaalt voor zijn elektriciteit en gas dan levert het de NLE ruim €320 op. Maar er zijn ook klanten die een veel hoger verbruik hebben en dus meer betalen per maand voor hun energierekening. Dan loopt de dubbele inning van de NLE nog meer op en deze financiële domper zorgt alleen maar voor stress.

Boetevrij overstappen maar let op de welkomstkorting die vervalt van NLE

Wat de NLE ook niet vermeld is dat klanten die net overgestapt zijn naar NLE hun welkomstkorting daardoor ook mislopen wanneer zij boetevrij willen overstappen. Dat is niet transparant naar de klant toe vind de Consumentenbond.

Zorg voor individuele maatregelen tegen wanbetalers

De consumentenbond zegt dat de NLE een andere aanpak moet hanteren om nieuwe klanten van te voren moet laten betalen of het maandelijkse voorschot kunnen verhogen wanneer de kredietcheck bij aanvang negatief is.

Uiteindelijk resulteert deze actie in vertrekkende klanten en stappen zij over naar een ander energiebedrijf.

Bron:Nu.nl

Consumentenbond roept NLE per brief op om af te zien van dubbele termijn
4 beoordelingen 10 gemiddeld

Een reactie plaatsen

twintig + 3 =