Anode Energie

Anode

Anode-energieWilt u graag meer weten over de energieleverancier Anode Energie? Dan kunt u zich inlezen over deze energiemaatschappij op deze pagina. U vindt hier informatie oer onder andere de geschiedenis van het bedrijf, de tarieven, de energiepakketten en de contactgegevens. U kunt eventueel ook direct overstappen naar deze energiemaatschappij.

Over Anode Energie

In 2001 werd Anode Energie opgericht. Het bedrijf wilde graag uitblinken in klantcontact, waar veel aandacht voor de klant is. Met deze insteek groeide de onderneming steeds verder tot een middelgrote energieleverancier. Het bedrijf levert zowel aan particulieren als aan zakelijke klanten.

Het bedrijf is vernoemd naar de elektrolyse (anode). Dat is de pool waar de stroom vandaan komt. De kernwaarden van deze energieleverancier zijn: aandacht, betrouwbaarheid en eerlijkheid. Zodoende proberen zij energie op maat te leveren dat past bij de behoeften van klanten. Anode Energie is niet alleen in Nederland actief, maar ook daarbuiten.

Actuele tarieven van Anode Energie

Bent u benieuwd naar de actuele tarieven van Anode Energie? Dan zult u een offerte-aanvraag moeten indienen op de website van deze energieleverancier. Helaas is deze partij niet aangemeld voor de vergelijkingstool. Dat betekent dus ook dat u niet live prijzen kunt vergelijken.

Vergelijkt u liever verschillende energieleveranciers tegelijkertijd? Dan kunt u de onderstaande vergelijkingstool raadplegen. Vul hierbij bij voorkeur altijd uw postcode + huisnummer en verbruik in. Op basis daarvan kan de vergelijkingstool de prijzen personaliseren. De goedkoopste aanbieder staat altijd bovenaan.

100 procent windenergie

Anode Energie levert 100 procent duurzame energie. Alle opgewekte energie is namelijk windenergie. Deze onuitputtelijke bron kan nooit opraken en daarmee is het een duurzame energievorm. U heeft dan ook niet de mogelijkheid om te kiezen voor grijze energie, want dat levert dit bedrijf niet.

Energiepakketten

Deze energieleverancier werkt met verschillende energiepakketten. U kunt kiezen voor zowel een vast als een variabel leveringstarief. Indien u kiest voor een vast leveringstarief, kiest u tevens voor een contractduur met bepaalde looptijd. U kunt hierbij kiezen tussen een, twee of drie jaar. Hoe langduriger het contract is, hoe lager het leveringstarief ook is. Daarnaast kunt u ook kiezen voor een variabel energietarief. Hierbij wordt de energieprijs bepaald door de markt. Over het algemeen is dit tarief dan ook minder scherp dan bij de vaste energiecontracten. Wel kunt u uw contract op ieder moment opzeggen. U hoeft dan alleen nog maar rekening te houden met 30 kalenderdagen opzegtermijn.

Normaal- en daltarief

Indien u beschikt over een elektriciteitsmeter met een dubbel telwerk, heeft u de mogelijkheid om twee tarieven te hanteren via uw energiemaatschappij. U kunt namelijk kiezen voor het dubbeltarief. Hierbij heeft een normaal- en daltarief. Het daltarief betaalt u gedurende 21.00 of 23.00 uur tot 07.00 op doordeweekse dagen, gedurende de weekenden en tijdens feestdagen. Tijdens de overige uren betaalt u het normaaltarief. Verbruikt u veel energie tijdens de daluren? Dan kan een dubbeltarief aantrekkelijk voor u zijn.

In de laatste jaren is het verschil tussen het normaal- en daltarief flink afgenomen. Het maakt dus ook niet heel erg veel verschil meer. Er zijn gelukkig ook veel alternatieve bespaarmethoden. Zo kunt u onder andere kiezen voor elektronische apparaten met een zuinig energielabel. Tevens kunt u gebruikmaken van slimme apparaten.

Slimme meter

Voor eind 2020 worden alle Nederlandse huishoudens voorzien van een slimme meter. Het is niet de energieleverancier die uw analoge meter komt vervangen, maar de netbeheerder. U ontvangt de slimme meter volledig gratis via uw netbeheerder. Het installeren wordt ingepland. Wilt u echter versneld een slimme meter in huis? Dan kunt u contact opnemen met uw netbeheerder. Daar zijn wel kosten aan verbonden: 72,60 euro.

Een slimme meter is ontzettend handig. U hoeft, met behulp van dit apparaatje, nooit meer uw meterstanden door te geven. Deze kunnen namelijk op afstand worden uitgelezen. Tevens kunt u gemakkelijker besparen, omdat u een maandelijks of tweemaandelijks rapport ontvangt van uw energieverbruik.

Salderingsregeling met zonnepanelen

Beschikt u over zonnepanelen? Dan wekt u ook zelf stroom op. Wekt u meer op dan u verbruikt? Dan levert u dat terug aan het elektriciteitsnet. Anode Energie biedt een terugleveringvergoeding ten hoogte van het kale verbruikstarief. Zakelijke klanten kunnen ook de btw terugkrijgen.

Slimme thermostaat

Anode Energie heeft geen eigen slimme thermostaat op de markt gebracht. Wel biedt het bedrijf een online platform, waarbij klanten hun meetgegevens kunnen inzien. Ook kunnen klanten de energieprijzen volgen.

Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om een universele slimme thermostaat te kopen. Deze kunt u dan (laten) installeren. Met behulp van dit digitale apparaatje kunt u erg gemakkelijk energie besparen. Zo kunt u kiezen voor verscheidene energiebesparende programma’s. Ook leren de meeste slimme thermostaten u manier van leven kennen. Daarmee kunt u gemakkelijk energie besparen.

Betaalmethoden

Iedere maand betaalt u het voorschotbedrag aan de energieleverancier. De betalingen worden verricht per automatische incasso. U kunt zelf een voorkeursdatum aangeven bij deze energieleverancier (de 5de of 25ste van de maand).

Meterstanden doorgeven bij Anode

Indien u niet beschikt over een slimme meter, kan deze energieleverancier de meterstanden niet op afstand uitlezen. U kunt de meterstanden dan zelf doorgeven. Stuur de energieleverancier een mail via klantenservice@anode.nl met uw meterstanden. U hoeft dit alleen te doen op het moment dat u daartoe een verzoek ontvangt van de energieleverancier.
Als u wel een slimme meter heeft, heeft Anode de mogelijkheid om deze standen op afstand uit te lezen. U hoeft dan niets door te geven en u ontvangt dan ook geen bericht. Ontvangt u toch wel bericht? Dan heeft u waarschijnlijk geen toestemming gegeven aan Anode om de meterstanden op afstand te lezen. U kunt eventueel dan vooralsnog toestemming geven. Dan heeft u zelf geen werk meer van het doorgeven. Alles gaat dan immers automatisch.

Uw contract bij Anode Energie opzeggen?

Wilt u uw contract bij Anode Energie opzeggen? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van het bedrijf. De contactgegevens vindt u onderaan deze pagina. Wilt u echter overstappen naar een nieuwe energieleverancier? Dan hoeft u uw contract niet op te zeggen. Uw nieuwe energieleverancier doet dit namelijk voor u. Daar heeft u zelf dus geen werk van.

Overstappen met boete naar Anode Energie?

Wilt u graag overstappen naar Anode Energie, maar heeft u een overstapboete ontvangen van uw vorige energieleverancier? Dan moet u deze kosten zelf betalen. Anode Energie neemt de overstapboete namelijk niet over. Het is daarom ook raadzaam om pas over te stappen naar deze energieleverancier op het moment dat u beschikt over een contract met onbepaalde looptijd.

Tip: bekijk ook ons overzicht met energieleveranciers die de boete wel overnemen.

Hoe kan ik overstappen?

Gelukkig is overstappen ontzettend gemakkelijk. Met slechts enkele klikken op de knop kunt u namelijk al overstappen. Indien u wilt overstappen naar Anode Energie, zult u naar de website van het bedrijf moeten navigeren. Deze partij is namelijk niet aangemeld voor onze vergelijkingstool. Vergelijkt u liever verschillende energieleveranciers tegelijkertijd met live prijzen? Dan kunt u de energievergelijker raadplegen. Vul hier altijd uw postcode + huisnummer en verbruik in. Op basis daarvan kan de rekentool de kosten personaliseren. Standaard wordt er namelijk een gemiddeld verbruik getoond. Weet u uw verbruik niet? Dan kunt u dat aangeven. Op basis van uw type woning en gezinssituatie wordt er een goede inschatting gemaakt.

U heeft verder ook nog de mogelijkheid om te filteren op duurzaamheid, type contract en contractperiode. Over het algemeen kunt u het beste kiezen voor een vast leveringstarief in combinatie met een jaarcontract. Zodoende profiteert het meeste van de welkomstkorting. De goedkoopste aanbieder op basis van uw ingevulde gegevens staat altijd bovenaan.

Heeft u een geschikt contract gevonden? Dan kunt u klikken op ‘aanvragen’. U hoeft nu alleen nog maar uw gegevens in te voeren. De nieuwe energieleverancier zal u vervolgens een bevestiging sturen. Zodra u de bevestiging heeft ontvangen, heeft u nog 14 dagen wettelijke bedenktermijn.

Gratis overstapservice

Zodra de wettelijke bedenktermijn is verstreken, heeft u vaak nog te maken met 30 dagen opzegtermijn bij uw oude energiemaatschappij. Binnen deze periode zullen er nog een aantal zaken geregeld moeten worden. Zelf hoeft u gelukkig weinig te doen. U hoeft alleen maar uw meterstanden door te geven. Daarmee kan uw oude energieleverancier de eindafrekening voor u klaarmaken. Uw nieuwe energieleverancier kan daarentegen de termijnbedragen vaststellen.

De twee energieleveranciers regelen de rest. Zo bekijken zij samen wanneer het oude contract afloopt en wanneer het nieuwe contract ingaat. Dan weet u zeker dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten. Tevens weet u zeker dat u niet tegen dubbele kosten aanloopt. Daarmee is het overstappen ook erg gemakkelijk. Uiteraard wordt u door uw nieuwe energieleverancier op de hoogte gesteld van het verdere overstapproces.

Waarborgsom voor risicoklanten

Anode Energie zal voor iedere nieuwe klant een kredietwaardigheidscheck laten uitvoeren. Op basis van uw betaalverleden wordt deze check uitgevoerd. Is uw vorige contract beëindigd wegens wanbetalingen? Dan zal Anode Energie een waarborgsom van 500 euro in rekening brengen. Deze ontvangt u terug tijdens de jaar– of eindafrekening, indien u uw rekening netjes voldoet.

Bent u benieuwd naar de energieleverancier zonder waarborgsom? Bekijk dan ons handige, actuele overzicht.

Hoe kan ik contact opnemen met Anode Energie?

Heeft u specifieke vragen over Anode Energie? Dan kunt u contact opnemen. U kunt ook eerst bij de veelgestelde vragen lijst op hun website kijken of uw vraag en/of antwoord hierbij staat. Staat deze er niet bij? Dan kunt u op meerdere manieren contact opnemen met het bedrijf. Telefonisch is Anode Energie bereikbaar via het nummer 0180 – 64 44 04 (particulieren) of 0180 – 64 44 01 (zakelijk). U betaalt daarvoor het lokale tarief. De klantenservice van het bedrijf is bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot en met 17.00 uur.

Stuurt u liever een mail naar het bedrijf? Dan kunt u navigeren naar de contactpagina. Als alternatief kunt u er ook voor kiezen om rechtstreeks te mailen naar klantenservice@anode.nl

De bedrijfsgegevens van Anode Energie zijn als volgt:

Anode
Hoofdkantoor
: Noldijk 31, 2991 BH Barendrecht
Postadres: Postbus 9034, 3007 AA Rotterdam
Telefoonnummer particulieren: 0180 – 64 44 04 (lokaal tarief, maandag tot net met vrijdag 08.30 tot en met 17.00 uur)
Telefoonnummer zakelijk: 0180 – 64 44 01 (lokaal tarief, maandag tot net met vrijdag 08.30 tot en met 17.00 uur)
E-mailadres: klantenservice@anode.nl
Rekeningnummer: NL81 RABO 016 021 7474
BIC: RABONL2U

Voor verdere exacte voorwaarden of voor nog meer informatie over Anode Energie kunt u terecht op de officiële website van deze energiemaatschappij.

Reactie plaatsen of contact opnemen?

Heeft u vragen? Dan kunt u natuurlijk een bericht sturen via het contactformulier op onze contactpagina. Stuur uw vragen en/of opmerkingen bij voorkeur zo specifiek mogelijk door, zodat we u zo uitgebreid mogelijk kunnen helpen. Plaatst u liever een openbare reactie? Dat kan ook! Hieronder heeft u de mogelijkheid om te reageren. Zodra wij uw reactie goedkeuren kunnen ook andere bezoekers daarop reageren.

Hieronder heeft u nog de mogelijkheid om Anode Energie te beoordelen! Laat óók uw stem achter en deel dit met anderen.

Anode
20 beoordelingen 5.2 gemiddeld

Een reactie plaatsen

zestien − 15 =