logo delta energie

DELTA energie

logo deltaDELTA is een internationaal bedrijf, welke naast energie ook andere diensten levert. Zo is het bedrijf ook leverancier van internet, telefonie en milieudiensten. Het bedrijf biedt duurzame oplossingen en innoveert regelmatig. Wilt u graag overstappen naar DELTA Comfort Energie? Dan kunt u zich op deze pagina inlezen over deze leverancier.

Over DELTA

Van oorsprong was DELTA een Nederlands nutsbedrijf. Het bedrijf leverde toen al gas, water, elektriciteit, internet via de kabel en digitale telefonie. Het internationale bedrijf heeft ruim 3.000 medewerkers, welke verspreid zijn over verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Met onder andere hun innovatieve DELTA Comfort Wijzer proberen ze consumenten bewust te maken van het energieverbruik.

Actuele tarieven

Bent u benieuwd naar de actuele tarieven van DELTA? Dan kunt u direct gebruikmaken van onze energievergelijker. Als u energie vergelijken gaat, kunt u gemakkelijk en snel het verschillende aanbod bekijken.

DELTA biedt verschillende contracttypes. Zo kunt u kiezen voor 1 jaar vast, 3 jaar vast vast, 1 jaar variabel of 3 jaar variabel. Over het algemeen kunt u het beste kiezen voor 1 jaar vast. Dan bent u verzekerd van een vast leveringstarief en kunt u na een jaar weer overstappen naar de goedkoopste energiemaatschappij.

Bekijk hieronder de actuele tarieven van deze energiemaatschappij:

Welkomstaanbiedingen en kortingen via DELTA

Wilt u graag weten welke welkomstaanbiedingen en kortingen deze energieleverancier biedt? Dan kunt u de vergelijkingstool raadplegen. Voor het vaste energiecontract bieden zij eigenlijk altijd wel welkomstaanbiedingen aan. Zo profiteert u een vaak van een instapbonus. In verhouding kunt u beter kiezen voor een jaarcontract, omdat u daarmee het meeste voordeel behaalt. Het is dan wel belangrijk dat u na een jaar weer overstapt naar een nieuwe energieleverancier. Zodra uw contract afloopt, wordt het vaste energietarief namelijk omgezet naar een variabel energietarief. Deze is na afloop van een contract vaak duurder. Ook om die reden is jaarlijks overstappen erg verstandig.

Duurzaamheid

Deze energieleverancier levert zowel groene als grijze stroom. De groene stroom van deze leverancier heet ZeeuwsGroen en wordt in Nederland geproduceerd middels windparken en door de productie uit biomassa. Het bedrijf wekt haar eigen groene stroom op, maar produceert ook grijze stroom. Daardoor is het geen 100 procent duurzame energieleverancier. Op basis van duurzaamheid scoort deze energieleverancier dan ook gemiddeld.

Normaal- en daltarief

De energieprijs is voor een gedeelte ook afhankelijk van de tariefmeter. Indien u beschikt over een dubbele meter, betaalt u namelijk soms het normaaltarief en soms het daltarief. Het daltarief gaat in op doordeweekse dagen om 23.00 uur (en in Limburg en Noord-Brabant om 21.00 uur) en stopt om 07.00 uur. Vervolgens betaalt u het normaaltarief tijdens 07.00 en 23.00 uur (en in Limburg en Noord-Brabant om 21.00 uur). In de weekenden en tijdens feestdagen profiteert u ook van het daltarief. Het is niet de energieleverancier die deze tijden bepaalt: dat doet de netbeheerder.

Slimme meter

Per 2020 moeten alle huishoudens zijn voorzien van een slimme meter. Wanneer u deze ontvangt, indien u deze nog niet heeft, is afhankelijk van de planning van uw netbeheerder. Een slimme meter is ontzettend gemakkelijk. Zo kan uw energieleverancier op afstand bekijken wat uw verbruik is. Daardoor hoeft u ook niet langer uw meterstanden door te geven en kunnen de termijnbedragen gemakkelijker bepaald worden. Indien u de meterstanden liever handmatig doorgeeft, kunt u daar ook voor kiezen. U kunt uw energieleverancier dan simpelweg geen toestemming geven om de meterstanden op afstand uit te lezen.

Heeft u nog geen slimme meter, maar wilt u deze zo spoedig mogelijk laten plaatsen? Dan kunt u contact opnemen met uw netbeheerder. Zij kunnen de slimme meter plaatsen voor een eenmalig bedrag van 72,60 euro. Indien u wacht, zal uw huis vanzelf aan de beurt zijn. Dat zal uiterlijk 2020 zijn. DELTA heeft helaas daar helaas geen invloed op. Het is namelijk afhankelijk van uw netbeheerder.

Terugleveringvergoeding met zonnepanelen

DELTA heeft verschillende aantrekkelijke energiepakketten voor zonnepanelen, waarmee u zelf energie kunt produceren. De energie die u zelf opwekt, zorgt voor een besparing op uw energierekening. Mocht u meer energie opwekken dan dat u verbruikt, krijg u een bedrag terug van de energieleverancier. Dit is een bepaald bedrag per kWh. De exacte bedragen verschillen per periode.

De slimme thermostaat: DELTA Comfort Wijzer

Deze energieleverancier heeft een eigen slimme thermostaat ontwikkeld. Het apparaatje werkt ontzettend eenvoudig en is energiebesparend. U kunt de verwarming namelijk op afstand bedienen via een app. U betaalt bovendien geen abonnementskosten voor de slimme thermostaat. Er zitten wel kosten verbonden aan de slimme thermostaat. U betaalt namelijk een eenmalig bedrag, inclusief installatie, van 348 euro.

Betaalmethodes bij DELTA

U heeft de mogelijkheid om uw nota’s te voldoen via automatische incasso. Het bedrag betreft een voorschot, welke maandelijks wordt afgeschreven van uw rekening. Aan het eind van het jaar wordt het exacte bedrag verrekend. Het kan zijn dat u geld moet bijbetalen of u krijgt geld terug.

Meterstanden doorgeven bij DELTA

Heeft u nog geen slimme meter? Dan moet u uw meterstanden doorgeven aan uw energieleverancier. Dat moet jaarlijks, zodat de energieleverancier de jaarnota voor u kan opmaken. Ook in het geval van een verhuizing of wanneer u overstapt naar een nieuwe energieleverancier, zult u uw meterstanden moeten doorgeven. U kunt dat bij deze energieleverancier gemakkelijk doorgeven via MijnDELTA.

Heeft u wel degelijk een slimme meter, maar krijgt u vooralsnog bericht? Dan heeft dit waarschijnlijk te maken met toestemming. Waarschijnlijk heeft u namelijk geen toestemming gegeven om de energiestanden op afstand uit te lezen. Geef bij DELTA aan dat dit wel mag of geef de meterstanden handmatig door.

Contract opzeggen?

Wilt u uw contract bij DELTA opzeggen? Dat kan op meerdere manieren. U kunt contact opnemen met het nummer 0118 – 22 55 00 of u kunt een brief per post opsturen. Indien u ervoor kiest om te bellen, zal de energieleverancier u ook vragen waarom u uw contract wilt opzeggen. Zij zullen u eventueel een beter voorstel doen. Indien u echter wilt overstappen van energieleverancier, hoeft u uw contract niet zelf op te zeggen. Dat doet uw nieuwe energieleverancier namelijk voor u. Dat is de gratis overstapservice voor nieuwe klanten.

Neemt DELTA uw overstapboete over?

DELTA neemt onder geen omstandigheden een overstapboete over. Om die reden is het dus ook belangrijk dat u pas overstapt op het moment dat uw huidige contract is afgelopen. Indien u te vroeg overstapt, is de overstapboete voor eigen rekening.

Hoe werkt overstappen naar DELTA Comfort Energie?

Wilt u graag profiteren van de scherpe energiedeals van DELTA Comfort Energie? Dan kunt u gemakkelijk overstappen naar deze energieleverancier met behulp van onze handige energievergelijker. Voer bij voorkeur altijd uw postcode, huisnummer en verbruik in. Op basis daarvan kan de rekentool de energielasten personaliseren. Standaard wordt er namelijk een gemiddeld verbruik getoond. De gegevens die u invoert, worden alleen gebruikt voor het personaliseren van de vergelijkingstool. Uw gegevens worden verstuurd via een beveiligde verbinding en worden niet voor andere doeleinden gebruikt.

Indien u alleen pakketten van DELTA wilt bekijken, kunt u dat aangeven in de filters. Selecteer dan bij ‘aanbieders’ alleen DELTA. U kunt dan direct de actuele prijzen bekijken. Ook kunt u inzien of het bedrijf momenteel welkomstaanbiedingen of –kortingen aanbiedt. Als u het juiste pakket hebt gevonden, hoeft u alleen nog maar te klikken op ‘aanvragen’. Vervolgens wordt u doorgeleid naar de website van onze partner. Hier kunt u de aanvraag succesvol voltooien. U profiteert vervolgens van de handige en gratis overstapservice.

De handige overstapservice

De overstapservice is ontzettend handig. U hoeft daardoor namelijk uw oude contract niet zelf op te zeggen. Dat doet de nieuwe energieleverancier namelijk voor u. Beide energiemaatschappijen, zowel uw oude als uw nieuwe, zullen nog vragen naar de meterstanden. Uw nieuwe energiemaatschappij heeft deze gegevens nodig voor de vaststelling voor de nieuwe termijnbedragen. Uw oude leverancier heeft dit nodig voor de eindafrekening.

Waarborgsom voor risicoklanten

Indien u wilt overstappen naar DELTA zullen zij een kredietwaardigheidscheck doen. Iedere energieleverancier in Nederland doet dit. Als u wordt gezien als een risicoklant, dient u een waarborgsom te betalen. De borgsom bij DELTA is 600 euro. Een spoedaanvraag is mogelijk. Het bedrag wordt verrekend met uw jaarafrekening.

Let op: dit geldt dus alleen voor klanten die worden bestempeld als risicoklant. U bent risicoklant als u bijvoorbeeld eerder problemen had met het voldoen van de rekeningen bij uw vorige energieleverancier.

Wilt u meer weten over energieleveranciers zonder waarborgsom? Bekijk dan ons complete overzicht op een aparte pagina.

Regel uw energiezaken online

Met behulp van MijnDELTA kunt u uw energiezaken gemakkelijk online regelen. Zo kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen (waaronder een verhuizing), kunt u uw nota’s en (openstaande) betalingen bekijken en kunt u uw resterende contractperiode bekijken. U kunt zowel inloggen op uw computer als op uw smartphone.

Hoe kan ik DELTA bereiken?

U kunt DELTA op meerdere manieren bereiken. Als u naar de contactpagina van de website navigeert, zult u eerst een overzicht zien van de veel gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet bij? Dan kunt u op verschillende manieren contact opnemen met het bedrijf.

U kunt het deze energieleverancier bereiken via social media, via de e-mail of via de telefoon (0118 – 22 55 00). Tevens kunt u hun infobus of servicebalie bezoeken. Het bedrijf is doordeweeks bereikbaar van 08.00 tot 21.00 uur. Op zaterdag is het bedrijf bereikbaar van 09.00 tot 13.00 uur. Webcare medewerkers zijn bovendien nog langer bereikbaar. Naast de reguliere bereikbaarheidstijden kunt u ook bij hen terecht op zaterdag van 13.00 tot 21.00 uur en op zondag van 09.00 tot 21.00 uur. Daarmee is deze energieleverancier vrijwel altijd bereikbaar. Dat is wel zo handig.

De contactgegevens van DELTA zijn als volgt:

Bezoekadres: Poelendaelesingel 10, 4335 JA Middelburg
Postadres: Postbus 5048, 4330 KA Middelburg
Telefoonnummer: 0118 – 22 55 00 (maandag – vrijdag 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur)
KvK-nummer: 22051676

Voor verdere exacte voorwaarden of voor nog meer informatie over deze energieleverancier kunt u terecht op de officiële website van het bedrijf.

Hulp nodig met de overstap naar DELTA?

Wilt u ook overstappen naar DELTA, maar heeft u toch nog vragen en/of opmerkingen over deze energieleverancier? Stuur ons dan gerust een bericht via het contactformulier op onze contactpagina. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur. Stuur uw vragen bij voorkeur zo specifiek mogelijk door, zodat we u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Uiteraard horen we graag van u.

Hieronder heeft u nog de mogelijkheid om Delta te beoordelen! Laat ook uw stem achter!

DELTA energie
18 beoordelingen 6.8 gemiddeld

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.