easyEnergy

easyEnergy is onderdeel van de prijsvechter easyGroup, welke vooral bekend staat vanwege de luchtvaartmaatschappij easyJet. Het bedrijf probeert op verschillende markten de goedkoopste te zijn. Ook hebben zij een energietak. Wil je graag meer weten over deze energieleverancier? Dan kunt u zich inlezen op deze pagina.

Over easyEnergy

easyEnergy wil graag energie aanbieden tegen een zeer scherp tarief. Net als in alle markten waarin de easyGroup actief is, willen zij ook hier de goedkoopste zijn. Gezien de grootte van het bedrijf lukt hen dat ook aardig. easyEnergy begon als initiatief van twee Nederlanders ondernemers. De easyGroup werd een geldschieter en heeft uiteindelijk ook de merknaam geregistreerd.

Actuele tarieven

Het motto van easyEnergy is: energie voor de inkoopsprijs. Dan zult u wellicht wel denken: maar waar verdient het bedrijf dan aan? Simpel, het bedrijf verdient aan de vaste kosten. U betaalt een bijdrage van vijf euro per maand per aansluiting. Tevens dient u de netbeheerkosten en de belastingen te betalen, net als dat geldt bij iedere andere leverancier. De toeslag per kWh stroom of m3 gas is daarentegen veel lager dan bij de meeste energieleveranciers. Omdat het bedrijf tegen zulke scherpen tarieven levert, biedt het bedrijf geen welkomstkortingen of –aanbiedingen.

Benieuwd naar welke energieleverancier voor u het goedkoopste is? Raadpleeg dan de onderstaande vergelijkingstool.

Hoe duurzaam is easyEnergy?

easyEnergy is geen volledig duurzame energieleverancier. Het bedrijf heeft wel groene certificaten, waaruit blijkt dat zij Europese windenergie leveren, maar dat wil niet zeggen dat alle stroom duurzaam is opgewekt. Tevens levert het bedrijf niet expliciet duurzaam of CO2-gecompenseerd gas.

Een slimme meter is verplicht

Aangezien u niet meer dan de inkoopsprijs betaalt, verplicht deze energieleverancier u een slimme meter aan te schaffen. Indien u deze nog niet heeft, zult u dus contact moeten opnemen met de netbeheerder. Deze wordt geplaatst tegen een eenmalig bedrag van 72,60 euro inclusief btw. Als u echter ‘wacht’ totdat de netbeheerder bij u komt, betaalt u geen kosten voor de slimme meter. Voor eind 2020 worden alle Nederlandse huishoudens voorzien van een dergelijk apparaatje.

Een slimme meter is ontzettend handig. U kunt namelijk ook zelf gemakkelijker energie besparen. Maandelijks of tweemaandelijks ontvangt u een overzicht rapport met hierin uw verbruik. Daarmee heeft u een gemakkelijker inzicht op uw energielasten.

Terugleververgoeding met zonnepanelen

Heeft u zelf zonnepanelen? Dan wekt u ook stroom op. Mocht u meer stroom opwekken dan dat u daadwerkelijk verbruikt, kunt u dat terugleveren aan easyEnergy. U ontvangt de prijs per kWh die op dat moment op de beurs geldt. Eventueel kunt u de energie ook opslaan en op een ander moment gebruiken. Als u niet kiest voor de laatste optie, bent u gebonden aan de prijs van de beurs die op dat moment geldt.

Slimme thermostaat

easyEnergy heeft geen eigen slimme thermostaat op de markt gebracht. Wel heeft u de mogelijkheid om een universele thermostaat aan te schaffen. Met behulp van dit handige apparaatje kunt u gemakkelijker energie besparen. U kunt namelijk diverse energiebesparende programma’s instellen. Het thermostaatje leert uw manier van leven kennen: zo weet het wanneer u wel of niet thuis bent. Zo maakt u ook nooit meer onnodige stookkosten.

Betaalmethoden

U kunt uitsluitend per automatische incasso betalen bij easyEnergy. Iedere maand wordt het bedrag rond de 22e van de maand afgeschreven. Heeft u onvoldoende saldo op uw rekening? Dan stuurt de energieleverancier u een herinnering. Via uw persoonlijke online omgeving kunt u het verschuldigde bedrag gemakkelijk voldoen.

Meterstanden doorgeven bij easyEnergy

De meterstanden worden in principe op afstand uitgelezen door de energieleverancier. Immers verplichten zij u een slimme meter aan te schaffen. Heeft u toch een bericht ontvangen van de energieleverancier? Dan kunt u de meterstanden doorgeven via Mijn easyEnergy. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een technische storing is, waardoor de meterstanden niet op afstand kunnen worden uitgelezen. Dat komt echter niet vaak voor. U kunt er dus vanuit gaan dat alles automatisch werkt via deze energieleverancier.

Uw contract bij easyEnergy opzeggen?

Wilt u uw contract bij easyEnergy opzeggen? Dan kunt u dat aangeven bij de klantenservice. Stapt u echter over naar een nieuwe energieleverancier? Dan hoeft u uw contract niet zelf op te zeggen. Uw nieuwe energieleverancier doet dat namelijk voor u.

Overstappen met een boete?

Stapt u te vroeg over vanuit uw oude energieleverancier? Dan zult u de opzegboete zelf moeten betalen. easyEnergy neemt deze niet over. Het is dan ook raadzaam om pas over te stappen wanneer u beschikt over een contract met onbepaalde looptijd.

Tip: bekijk alle energieleveranciers die de overstapboete wel overnemen.

Hoe kan ik overstappen?

Overstappen werkt ontzettend eenvoudig. Via onze energievergelijker kunt u gemakkelijk verschillende energieleveranciers met elkaar vergelijken. easyEnergy is niet opgenomen in de vergelijkingstool. Zij bieden immers geen welkomstkortingen of –aanbiedingen. Als u zich wilt aanmelden bij deze energieleverancier, zult u naar de website moeten navigeren.

Wilt u daarentegen liever verschillende energieleveranciers vergelijken? Dan kunt u de energievergelijker raadplegen. Vul hierbij altijd uw postcode + huisnummer en verbruik in. Deze gegevens zijn nodig om de jaarkosten te kunnen afstemmen op uw woonadres en verbruik. Standaard wordt er namelijk gewerkt met een gemiddelde.

Optioneel kunt u er ook nog voor kiezen om te filteren op vast of variabel tarief, contractduur en duurzaamheidsscore. Een vast contract met een looptijd van een jaar is aangeraden. U profiteert in dat geval namelijk het meeste van de welkomstkorting bij een energieleverancier. Tevens bent u verzekerd van een vast tarief, welke niet omhoog- om omlaaggaat. Wel is het belangrijk dat u na een jaar weer overstapt naar een nieuwe energiemaatschappij. Dan kunt namelijk wederom profiteren van een hoge welkomstkorting.

Heeft u de juiste energiemaatschappij gevonden? Dan hoeft u alleen nog maar te klikken op ‘aanvragen’. U kunt vervolgens uw gegevens invoeren. U ontvangt daarvan een bevestiging van de nieuwe energiemaatschappij. Standaard heeft u dan nog 14 dagen wettelijke bedenktermijn.

Overstapservice

Zijn de 14 dagen wettelijke bedenktermijn verstreken? Dan kunt u vervolgens profiteren van de gratis overstapservice. Dat wil onder andere zeggen dat u uw huidige contract niet hoeft op te zeggen. Dat zal uw nieuwe energieleverancier namelijk voor u doen. In principe hoeft u alleen nog maar de meterstanden door te geven, mits u al beschikt over een slimme meter. Uw huidige maatschappij heeft dit nodig voor de eindafrekening, terwijl uw nieuwe maatschappij deze gegevens gebruikt om de termijnbedragen te kunnen vaststellen. Beide energieleveranciers zullen met elkaar overleggen wanneer het nieuwe contract ingaat én wanneer het oude contract afloopt. Zo bent u verzekerd van een vlekkeloze overstap, zonder dat u tegen dubbele energiekosten aanloopt. Ook beloven we dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten!

Waarborgsom voor risicoklanten

Voor iedere nieuwe klant zal easyEnergy een kredietwaardigheidscheck uitvoeren. In sommige gevallen kan de energieleverancier u dan vragen naar een waarborgsom. De hoogte daarvan is gelijk aan het termijnbedrag keer zes. Dit geldt dus alleen voor risicoklanten, die bijvoorbeeld in het verleden moeite hebben gehad met het voldoen van de rekeningen.

Benieuwd naar alle energieleveranciers zonder waarborgsom? Raadpleeg dan ons actuele overzicht.

Hoe kan ik easyEnergy bereiken?

Heeft u vragen over de dienstverlening van easyEnergy? Dan kunt u eerst de veelgestelde vragen lijst van het bedrijf raadplegen. Staat uw antwoord daar niet bij? Dan kunt u contact opnemen met de hulplijn. U kunt het bedrijf op meerdere manieren bereiken: per chat op de website, per WhatsApp of per mail. U heeft daarmee niet de mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen met het bedrijf.

Op werkdagen kunt u chatten van 09.00 tot 17.00 uur. Hiervoor kunt u naar de website van easyEnergy surfen. Hier kunt u eenvoudig het chatvenster openen. Stuurt u liever een bericht met uw smartphone? Voeg dan het nummer + 31 6 87 57 31 64 toe aan uw contactenlijst. U kunt vervolgens gemakkelijk via WhatsApp een bericht sturen. Ook de WhatsApp-klantenservice is bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur op werkdagen.

Tot slot kunt u nog op ieder moment een mail sturen naar klantenservice@easyenergy.com.

De bedrijfsgegevens van easyEnergy zijn als volgt:

easyEnergy (handelsnaam van e-Energy Europe B.V)
Adres
: Anna van Buerenplein 41, 2595 DA, Den Haag
KvK-nummer: 67225799
Btw-nummer: NL8568 84 765 B01
Rekeningnummer: NL17 RABO 0314957391

Heeft u nog resterende vragen? Dan kunt u de officiële website van het bedrijf raadplegen. Hier kunt u ook de algemene voorwaarden van het bedrijf inzien.

Reactie plaatsen of contact met ons opnemen?

Wilt u graag een openbare reactie plaatsen over easyEnergy? Dan kunt u het onderstaande veld gebruiken. Uw reactie is pas zichtbaar, zodra onze redactie dit heeft goedgekeurd. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om contact op te nemen met onze klantenservice. Heeft u vragen over onze dienstverlening of over onze website? Stuur ons dan gerust een bericht via het contactformulier. Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur sturen we u graag een reactie. Stuur vragen en opmerkingen bij voorkeur altijd zo specifiek mogelijk door, zodat we u zo uitgebreid mogelijk kunnen helpen.

Hieronder kunt u easyEnergy beoordelen. Wat vindt u dan deze energiemaatschappij? Laat het weten met behulp van een sterrenbeoordeling!

easyEnergy
22 beoordelingen 6.9 gemiddeld

2 gedachten over “easyEnergy

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.