Greenchoice

Greenchoice

GreenchoiceGreenchoice is, zoals de naam al doet vermoeden, een 100 procent groene energieleverancier. De duurzame leveranciers is gevestigd in Rotterdam en heeft ruim 200 medewerkers. Iets meer dan 370.000 klanten nemen groene stroom af bij deze onderneming. Het relatief jonge bedrijf is nog kleinschalig, maar heeft grote ambities. Wilt u graag energiepakketten vergelijken van deze leverancier? Maak dan gebruik van onze handige vergelijkingstool.

Over Greenchoice

Greenchoice is een Nederlandse energieonderneming. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Rotterdam. Voor 70 procent is het bedrijf in handen van Energie Concurrent: de overige 30 procent is van het energiebedrijf Eneco.

In 2001 werd het bedrijf opgericht door Michel Rexwinkel, John Appeldoorn en Rob van Rees. Greenchoice kon zich direct onderscheiden van andere energieleveranciers. Op dat moment waren zij namelijk het enige bedrijf dat 100 procent groene energie leverde. In 2007 nam Eneco 30 procent van de aandelen over voor een bedrag van circa 22 miljoen euro.

Greenchoice levert uitsluitend groene energie. Daarnaast investeert het bedrijf in duurzame projecten. Zo compenseert het bedrijf de uitstoot van aardgas met de aanplanting van bossen. Ook is de energieleverancier sponsor van de Warme truiendag. Deze dag is ontstaan, zodat mensen bewuster worden van het energieverbruik.

De energieleverancier is tweemaal achter elkaar als beste naar voren gekomen als meest duurzame energieleverancier. Er is een hoge klanttevredenheid en de servicelevel is prima in orde.

Actuele tarieven van Greenchoice

Regelmatig biedt deze energieleveranciers scherpe acties en deals. Wilt u de actuele tarieven van deze energiemaatschappij bekijken? Bekijk dan de onderstaande vergelijkingstool. Als u bij ‘aanbieders’ alleen Greenchoice selecteert, krijgt u alleen een overzicht van deze energiemaatschappij. Er wordt bij ieder pakket van deze energieleverancier ook een duurzaamheidsscore vermeld.

U heeft keuze uit meerdere energiepakketten. Zo kunt u kiezen voor een eenjarig of driejarig contract. Ieder pakket bestaat uit groene stroom uit Nederland met CO2-compenseerd gas. U kunt kiezen voor zowel een vast of variabel tarief. Vaste leveringstarieven staan gedurende de contractperiode vast. Variabele leveringstarieven kunnen daarentegen gedurende de looptijd van het contract wijzigen. In de regel gebeurt dit halfjaarlijks: per 1 januari en per 1 juli.

Bekijk direct de actuele tarieven van deze energieleverancier:

Welkomstkortingen en –aanbiedingen bij Greenchoice

Via de bovenstaande energievergelijker kunt u direct bekijken of het bedrijf ook welkomstaanbiedingen en/of kortingen levert op de huidige energiecontracten. Vul bij voorkeur altijd uw postcode en huisnummer in, zodat de vergelijkingstool kan bekijken of Greenchoice ook op uw woonadres levert. Daarnaast kunt u uw verbruik invoeren. Op basis van uw verbruik kan onze energietool een betere indicatie geven van de jaarlijkse kosten. Standaard wordt er namelijk een gemiddelde aangetoond. Alle gegevens die u in de energietool invoert, worden verstuurd via een beveiligde verbinding. Uw gegevens worden bovendien niet voor andere doeleinden gebruikt.

100 procent groene energie

Greenchoice was de eerste Nederlandse energieleverancier die 100 procent groene energie leverde. Het bedrijf levert uitsluitend duurzame energie uit zon, wind, water en biomassa. Daarnaast levert deze energieleverancier ook uitsluitend CO2-gecompenseerd gas. Deze energieleverancier is een van de meeste duurzame energieleveranciers van Nederland. Wilt u kiezen voor écht groen? Dan is deze energieleverancier een aanrader.

Normaal- en daltarief

De tijden van het normaal- en daltarief verschillen per regio. In de meeste provincies in Nederland gaat het daltarief echter in om 23.00 uur op de doordeweekse dagen. De volgende dag om 07.00 uur gaat het normaaltarief in. Indien u in Noord-Brabant of Limburg woont, gaat het daltarief al om 21.00 uur in op doordeweekse dagen. Ook tijdens weekenden en feestdagen (Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag) profiteert u van het daltarief.

Slimme meter

De slimme meter is een ontzettend handig apparaatje. Voor 2020 zijn in principe alle Nederlandse huishoudens voorzien van de slimme meter. Heeft u nog geen slimme meter, maar wilt u deze wel hebben? Dan kunt u ook een aanvraag indienen bij uw netbeheerder. Er zijn dan wel kosten verbonden aan het plaatsen van de slimme meter: 72,60 euro. Voor 2020 worden echter alle meters vervangen. Het is gratis als u wacht totdat uw netbeheerder contact met u opneemt voor het vervangen van de meter.

Een slimme meter bij Greenchoice kent vele voordelen. Zo hoeft u nooit zelf meer uw meterstanden door te geven. Dat kan namelijk op afstand worden uitgelezen. Ook kunt u gemakkelijk online uw maandelijks verbruik bekijken en wordt teruglevering van stroom gemakkelijk gemeten.

Zonnepanelen en teruglevering

Indien u beschikt over een digitale meter, wordt uw teruglevering via zonnepanelen apart gespecificeerd. Indien u echter een analoge meter hebt, worden de energiestanden achteruit gedraaid. Het opwekken van stroom wordt simpelweg verrekend met uw verbruik. Indien u meer opwekt dan dat u verbruikt, krijgt u geld terug via Greenchoice. Dit gaat per prijs kWh.

Slimme thermostaat

Greenchoice biedt geen haar klanten geen eigen slimme thermostaat aan. Echter kunt u wel zelf een universele slimme thermostaat aanschaffen via onder andere Coolblue. Met behulp van een slimme thermostaat kunt u gemakkelijk energie besparen. Zo kunt u onder andere uw verwarming op afstand regelen. Tevens leert een slimme thermostaat uw gedrag kennen. Zo weet het slimme apparaatje wanneer u wel of niet thuis bent. Op die manier kunt u ontzettend veel geld besparen.

Betaalmethoden bij Greenchoice

Bij Greenchoice kunt u betalen middels automatische incasso. Het termijnbedrag wordt rond de zesde van de maand van uw rekening afgetrokken. Bij- en terugbetalingen vinden plaats rond de tiende van de maand. Indien een automatische incasso mislukt vanwege een saldotekort, probeert het bedrijf om het bedrag nogmaals van de rekening te trekken op de 26ste van de maand. Heeft u een betalingsachterstand? Dan kunt u deze gemakkelijk per iDEAL voldoen via Mijn dossier van Greenchoice.

Mocht u de betalingen van uw jaar- of eindnota niet in een keer kunnen betalen, kunt u betalingsregeling treffen. Een betalingsregeling kan alleen over het saldo van de jaar- of eindnota en niet voor de termijnbedragen.

Meterstanden doorgeven bij Greenchoice

Heeft u bericht ontvangen van Greenchoice dat u uw meterstanden moet doorgeven? Dan kunt u deze meterstanden doorgeven via het online paneel van deze energieleverancier. Deze heet ‘Mijn Dossier’ op de website van het bedrijf. U kunt inloggen met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Als u eenmaal ingelogd bent, kunt u uw meterstanden doorgeven. U dient uw opnamekenmerk en huisnummer in te voeren.

Beschikt u over een slimme meter? Dan worden de energiestanden automatisch doorgegeven aan uw energieleverancier, mits u daar geen toestemming voor hebt gegeven.

Contract opzeggen?

Wilt u uw contract bij Greenchoice opzeggen? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met het nummer 010 478 23 26. U betaalt daarvoor het lokale tarief. Indien u echter overstapt naar een nieuwe energieleverancier, hoeft u uw contract niet op te zeggen. Dit doet uw nieuwe energieleverancier namelijk voor u. Dat is onderdeel van de handige en tevens gratis overstapservice.

Met een overstapboete naar Greenchoice

Greenchoice neemt in geen enkel geval uw overstapboete van uw oude leverancier over. Indien u dus wilt overstappen naar dit energiebedrijf, kunt u in principe pas overstappen op het moment dat u beschikt over een contract voor onbepaalde duur. Als u te vroeg overstapt, is de overstapboete voor eigen rekening.

Benieuwd naar de energiemaatschappijen die u boete wél overnemen? Bekijk dan ons handige overzicht.

Hoe kan ik overstappen?

Overstappen is ontzettend gemakkelijk. Dat kan in slechts enkele stappen. Voordat u begint met energie vergelijken, is het belangrijk dat u uw huidige contract erbij pakt. Hierop staat namelijk omschreven wanneer uw huidige contract afloopt. U kunt overstappen zonder overstapboete, wanneer u beschikt over een contract voor onbepaalde duur. Ook wanneer uw contract binnen zes weken afloopt, kunt u alvast beginnen met energie vergelijken. U kunt namelijk nog rekening houden met 14 dagen wettelijke bedenktermijn en een maand opzegtermijn.

Via de energievergelijker kunt u gemakkelijk verschillende aanbieders met elkaar vergelijken. Wilt u alleen contracten van Greenchoice met elkaar vergelijken? Selecteer dan alleen Greenchoice onder het kopje ‘aanbieders’. Zo kunt u overige energiemaatschappijen uit het overzicht filteren. Als u een contract naar keuze hebt gevonden, kunt u klikken op ‘aanvragen’. U hoeft dan alleen nog maar uw gegevens in te vullen. Vervolgens geniet u van de gratis overstapservice. Dat maakt het overstappen erg eenvoudig.

Hoe werkt de overstapservice?

De overstapservice is ontzettend eenvoudig. Zo hoeft u bijvoorbeeld uw oude contract niet op te zeggen. Dat doet Greenchoice namelijk voor u, als onderdeel van de gratis overstapservice. Door middel van de overstapservice weet u ook zeker dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten. De beide energiemaatschappijen zullen namelijk gezamenlijk bekijken wanneer het nieuwe contract ingaat. U betaalt daardoor ook nooit dubbel bij een overstap.

Beide energieleveranciers zullen bovendien nog vragen naar de meterstanden. Uw nieuwe energieleverancier heeft deze gegevens nodig om de termijnbedragen vast te kunnen stellen. Uw oude leverancier deze gegevens daarentegen nodig voor de eindafrekening.

Risicoklanten betalen een waarborgsom

Greenchoice heeft in haar algemene voorwaarden staan dat zij een zekerheidsstelling verlangen. Dat betekent min of meer dat zij een kredietwaardigheidscheck uitvoeren. Indien u wordt aangemerkt als risicoklant, dient u een waarborgsom te betalen. De maximale waarborgsom voor particulieren betreft 200 tot 400 euro.

Wilt u graag meer weten over energieleveranciers zonder waarborgsom? Bekijk dan ons handige overzicht met alle tarieven.

Hoe kan ik Greenchoice bereiken?

Wilt u graag contact opnemen met Greenchoice? Dat kan eenvoudig op meerdere manieren. U kunt zowel bellen met het bedrijf als e-mailen.

Telefonisch kunt u de energieleverancier bereiken via het nummer 010 478 23 26 (lokaal tarief). Op werkdagen is deze energiemaatschappij bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur. Op zaterdag kunt u Greenchoice bereiken van 08.30 tot 17.00 uur. Zakelijke klanten kunnen bellen met 010 850 06 61 (lokaal tarief). Indien u een zakelijke klant bent, kunt u het bedrijf alleen bereiken op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur.

Als alternatief kunt u er ook voor kiezen om een mail te sturen. Dat kan via de contactpagina van deze energieleverancier of u kunt rechtstreeks een mailtje sturen naar vragen@greenchoice.nl. Als u belt of mailt, is het belangrijk dat u uw klantnummer vermeld. Zo kunt u sneller geholpen worden.

De contactgegevens van deze energieleverancier zijn als volgt:

Greenchoice
Adres
: Kruisplein 15, 3014 DB Rotterdam
Telefoonnummer: 010 478 23 26 (particulieren) en 010 850 06 61 (zakelijke klanten).
KvK-nummer: 243 026 85
Btw-nummer: NL81151.7.512.B.01
Rekeningnummer: NL18INGB0005309282
BIC: INGBNL2A

Heeft u vragen en/of opmerkingen?

Heeft u nog vragen over deze energieleverancier? Of heeft u algemene vragen over de vergelijkingstool of deze website? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Stuur ons gerust een bericht via het contactformulier op onze contactpagina. Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur. Uiteraard helpen we u graag. Optioneel kunt u er ook voor kiezen om een reactie achter te laten op deze pagina. Dan kunnen zowel wijzelf als de community u helpen met uw vraag en/of opmerking.

Hieronder heeft u nog de mogelijkheid om deze energieleverancier te beoordelen! Laat ook uw stem achter!

Greenchoice
80 beoordelingen 7.5 gemiddeld

3 gedachten over “Greenchoice

  1. Beste energiebedrijf van Nederland. Ben al jaren klant en we hebben nooit gezeur! Wij hebben zonnepanelen op het dak en alles wat we meer opwekken dan we verbruiken krijgen we weer teruggestort. Het leven kan heel mooi zijn!

  2. Waardeloos bedrijf. Ze hebben bij ons een schatting gemaakt over een periode van 4 maanden. Ze hebben ons verbruik geschat op € 500 per maand. Terwijl ze weten dat het verbruik € 50 per maand is, want we hebben een slimme meter. De schatting is dus 10x te hoog. We kregen dus een onjuiste rekening van € 2000 !! op de mat. We zijn al zeker een half jaar bezig te bellen, mailen en schrijven. Het lukt ons niet tot ze door te dringen. Terwijl het overduidelijk is dat het niet klopt. We krijgen steeds weer nieuwe medewerkers die van niets weten. En nu een incassobureau. Greenchoice is een waardeloos bedrijf als er een probleem is.

Een reactie plaatsen

18 + vijftien =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.