Huismerk energie

Huismerk Energie

Huismerk energieWilt u graag overstappen naar Huismerk Energie? Dan wilt u zich vast eerst goed inlezen over deze energieleverancier. Op deze pagina leest u onder andere over tarieven, duurzaamheidsscore en contactgegevens. Wilt u gelijk overstappen naar deze energiemaatschappij? Dat kan met behulp van onze energietool.

Over Huismerk Energie

In 2012 werd Huismerk Energie opgericht door twee ondernemers. De onderneming startte als een relatief klein energiebedrijf, maar is in de loop der jaren uitgegroeid tot een redelijke speler op de Nederlandse energiemarkt. Deze energiemaatschappij levert alleen duurzame energie en draagt daarmee ook bij aan de verduurzaming van Nederland.

Actuele tarieven

Bent u benieuwd naar de actuele tarieven van Huismerk Energie? Dan kunt u gebruikmaken van onze handige energievergelijker. Met behulp van deze tool kunt u gemakkelijk en snel alle energieleveranciers met elkaar vergelijken.

Net als de meeste energieleveranciers biedt ook Huismerk Energie een vast en variabel leveringstarief. Het vaste tarief wordt afgesproken op basis van de marktconforme prijs. Op het moment dat u uw contract afsluit, wordt deze energieprijs gedurende de looptijd van het contract gebruikt. Deze wijzigt dus niet gedurende uw contract. Bij een schommelde energieprijs merkt u daar niets van: het bedrag kan niet omhoog, maar ook niet omlaag. Dat geldt wel voor een variabel energietarief. Deze wordt tweejaarlijks veranderd: per 1 januari en per 1 juli. U wordt altijd op de hoogte gesteld van prijswijzingen. Daartoe zijn energieleveranciers wettelijk verplicht.

Bekijk hieronder direct de actuele tarieven van alle energiemaatschappijen:

Duurzaamheid Huismerk Energie

Huismerk Energie levert energie uit 99 procent Nederlandse windkrachtenergie. De resterende procent wordt opgewekt uit zonne-energie. Deze bronnen zijn onuitputtelijk en kunnen daarmee niet opraken. Dat maakt het duurzame energie. Daarmee behoort deze energieleverancier dan ook tot een van de meest duurzame energieleveranciers in Nederland. Het bedrijf levert dan ook geen grijze energie.

CO2-gecompenseerd gas

De energieleverancier levert bovendien CO2-gecompenseerd gas bij haar energiepakketten. Dat wil zeggen dat er wel gewoon gebruik wordt gemaakt van aardgas, alleen wordt de CO2-uitstoot gecompenseerd met het aanplanten van bomen. Daarmee wordt de uitstoot effectief teruggebracht naar nul.

Normaal- en daltarief

Indien u beschikt over een dubbele meter, kunt u kiezen tussen een normaaltarief en een daltarief. Het normaaltarief geldt doordeweeks van 07.00 tot 21.00 of 23.00 uur. Het daltarief geldt gedurende de overige uren: doordeweeks van 21.00 of 23.00 tot 07.00 en in het weekend. Tevens geniet u gedurende feestdagen ook van het daltarief. Beschikt u over een enkele meter? Dan wordt er altijd maar een tarief gehanteerd.

De verschillen tussen de normaal- en daluren valt tegenwoordig reuze mee. Het is dan ook moeilijk om te besparen tijdens die uren. U kunt beter mindere energie verbruiken, waardoor u zodoende bespaart.

De slimme meter

Voor eind 2020 worden alle Nederlandse huishoudens voorzien van een slimme meter. Deze wordt in de energiekast geïnstalleerd en houdt, op afstand, de meterstanden bij. Een slimme meter heeft veel voordelen. Zo kan uw energieleverancier de meterstanden op afstand uitlezen. Daardoor hoeft u ook nooit meer uw energiestanden door te geven. Tevens hoeft er geen meteropnemer langs te komen. U krijgt bovendien een maandelijks of tweemaandelijks rapport van uw energieverbruik. Op basis daarvan kunt u beter besparen.

Teruglevering via zonnepanelen (salderingsregeling)

Beschikt u thuis over zonnepanelen? Dan wekt u ook energie op. Over het algemeen wekt u vaak niet meer energie op dan dat u verbruikt. Is dat wel het geval? Dan kunt u gebruikmaken van de salderingsregeling. Dat wil zeggen dat u energie teruglevert aan uw energiemaatschappij. Daarvoor ontvangt u een terugleververgoeding. De terugleververgoeding varieert vaak per periode.

Indien u over een slimme meter beschikt, wordt de geleverde stroom en de opgewekte stroom apart gespecificeerd. Indien u echter beschikt over een analoge meter, worden de meterstanden van elkaar afgetrokken. Uw meter loopt als het ware terug.

Slimme energiemanager

Huismerk Energie heeft een slimme energiemanager. Deze energiemanager staat in contact met uw slimme meter, waardoor u gemakkelijk inzicht heeft u op uw energieverbruik. Op basis daarvan kunt u ook uw maandelijkse termijnbedrag gemakkelijk aanpassen.

Betaalmethoden

Als klant bij Huismerk Energie kunt u op twee manieren betalen: per automatische incasso of per factuur. Als u kiest voor de automatische incasso, wordt het bedrag rond de 25e van de maand afgeschreven. Openstaande facturen kunt u voldoen volgens de factuurtermijn. Hierbij is het altijd belangrijk dat u uw klantnummer vermeld in de factuuromschrijving. Er worden geen (extra) kosten in rekening gebracht, indien u ervoor kiest om te betalen per factuur.

Meterstanden doorgeven bij Huismerk Energie

Heeft u een mail of brief gekregen van Huismerk Energie over het doorgeven van de meterstanden? Dan kunt u gemakkelijk inloggen via de website van het bedrijf. U kunt inloggen op Mijn Huismerkenergie met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Zodra u bent ingelogd kunt u de meterstanden gemakkelijk doorgeven. Hiervoor heeft u uw opnamekenmerk nodig. Die vindt u terug op de brief of in de ontvangen mail.

Beschikt u thuis over een slimme meter? Dan hoeft u helemaal niets te doen! De energieleverancier leest de meterstanden in dit geval op afstand uit. Krijgt u toch bericht? Dan kan het zijn dat u geen toestemming heeft gegeven voor het op afstand uitlezen van de meterstanden. Ook kan een technische storing ervoor zorgen dat Huismerk Energie uw meterstanden niet kan uitlezen. Neem in dat geval contact op met uw netbeheerder.

Contract bij Huismerk Energie opzeggen?

Wilt u graag uw contract bij Huismerk Energie opzeggen? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. Echter hoeft u uw contract bij Huismerk Energie niet op te zeggen, indien u overstapt naar een nieuwe energieleverancier. Uw nieuwe energiemaatschappij zal dit namelijk voor u doen. Dat is allemaal onderdeel van de handige overstapservice.

Overstappen met boete naar Huismerk Energie?

U kunt overstappen met een boete naar Huismerk Energie. In sommige gevallen neemt deze energieleverancier de boete over. Dat is echter wel afhankelijk van het type contract dat u afsluit. In de meeste gevallen vergoeden zij een opzegboete van uw oude energiemaatschappij tot maximaal 100 euro (50 euro per aansluiting). Bij enkele contractvormen betaalt het bedrijf een boete tot maximaal 250 euro (125 euro per aansluiting). Is de boete toch nog hoger? Dan betaalt u zelf ook een bepaald gedeelte van de overstapboete.

Wilt u graag weten welke energieleveranciers allemaal een overstapboete overnemen? Bekijk dan ons handige overzicht.

Hoe werkt overstappen?

Het overstapproces is tegenwoordig ontzettend eenvoudig. U kunt daarvoor onze handige energievergelijker raadplegen. Vul bij voorkeur altijd uw postcode + huisnummer en verbruik in. Op basis daarvan kan de energietool de tarieven personaliseren. Standaard wordt er namelijk een gemiddeld verbruik getoond. Weet u uw verbruik niet? Dan kunt u ook aangeven wat voor type woning u heeft en uit hoeveel mensen uw gezin bestaat. Op basis daarvan kan de handige energietool dan een goede inschatting maken.

Optioneel kunt u ook nog filteren op allerlei zaken. Zo kunt u onder andere aangeven dat u alleen duurzame energiepakketten wilt vergelijken. Ook kunt u kiezen tussen een vast en variabel energiecontract en kunt u de gewenste looptijd van uw contract aangeven. Over het algemeen kunt u het beste kiezen voor een jaarcontract, want daarmee bespaart u vaak het meeste geld.

Als u eenmaal de juiste energieleverancier heeft gevonden, hoeft u alleen nog maar te klikken op ‘aanvragen’. U kunt dan uw gegevens invoeren en vervolgens ontvangt u een bevestiging van de energiemaatschappij. Vanaf dat moment heeft u nog 14 dagen wettelijke bedenktermijn. U hoeft uw oude contract niet op te zeggen. Dat doet de nieuwe energieleverancier voor u.

Overstapservice

Op het moment dat de 14 dagen wettelijke bedenktermijn zijn verstreken, heeft u nog een maand opzegtermijn bij uw oude energiemaatschappij. Gedurende deze periode zullen de twee energieleveranciers nog een aantal energiezaken voor u moeten regelen. Zo wordt er onder andere bepaald wanneer het nieuwe contract ingaat en wanneer het oude contract afloopt. Daarvan wordt u op de hoogte gesteld door uw energieleverancier. Zodoende weet u zeker dat u nooit tegen dubbele kosten aanloopt. Ook weet u zeker dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten.

Beide energieleveranciers, zowel uw oude als uw nieuwe, zullen nog vragen naar uw meterstanden. Op basis daarvan kan de nieuwe energieleverancier de termijnbedragen vaststellen. De oude energiemaatschappij kan u een eindafrekening aanbieden.

Waarborgsom voor risicoklanten

Voordat u een contract afsluit bij Huismerk Energie, wordt er eerst getoetst of u de energierekening wel kunt betalen. Mocht er uit de kredietwaardigheidscheck naar voren komen dat u in het verleden betalingsproblemen hebt gehad, wordt er gevraagd om een waarborgsom. Op die manier lopen beide partijen geen risico als de betaling misgaat. Mocht u in het eerste jaar geen betaling meer verschuldigd zijn aan deze energiemaatschappij, zult u de waarborgsom terugkrijgen. De waarborgsom is afhankelijk van het type contract dat u kiest.

Tip: benieuwd naar een overzicht met energieleveranciers zonder waarborgsom? Bekijk dan onze overzichtspagina.

Hoe kan ik contact opnemen met Huismerk Energie?

U kunt het bedrijf gemakkelijk op meerdere manieren bereiken. Zo kunt u onder andere kiezen voor telefonisch contact, mailcontact of kunt u een bericht sturen via WhatsApp.

Als u graag telefonisch contact wilt opnemen met Huismerk Energie, kunt u het nummer 088 – 105 11 22 bellen (lokaal tarief). Het bedrijf is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.

Als alternatief kunt u er ook voor kiezen om een mail te sturen. Het e-mailadres is info@huismerkenergie.nl. U ontvangt binnen maximaal drie werkdagen een reactie van Huismerk Energie.

De laatste optie om contact op te nemen met Huismerk Energie is via WhatsApp. Daarvoor voegt u het nummer 06 – 266 266 22 toe aan uw WhatsApp-contactenlijst. Op werkdagen wordt u geholpen tussen 08.00 en 17.00 uur.

Het bedrijf heeft ook een FAQ op hun website. Daar kunt u wellicht ook al een aantal vragen en antwoorden vinden.

In het geval van storingen kunt u bellen met het nationale storingsnummer: 0800 – 9009.

De bedrijfsgegevens van Huismerk Energie zijn als volgt:

Huismerk Energie
Adres:
Kerkenbos 1057b, 6546 BB Nijmegen
Telefoonnummer: 088 – 105 11 22
E-mailadres: info@huismerkenergie.nl
KvK-nummer: 56 14 84 53
Rekeningnummer: NL56 RABO 0157 1285 71 t.a.v. Huismerk Energie

Voor verdere exacte voorwaarden of voor nog meer informatie over deze energieleverancier kunt u terecht op de officiële website van het bedrijf.

Contact opnemen?

Wilt u graag contact met ons opnemen? Dan kunt u een bericht sturen via het contactformulier op onze contactpagina. Op werkdagen reageren wij tussen 09.00 en 17.00 uur. Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om hieronder een reactie achter te laten. Deze reactie is openbaar en kan ook gelezen worden door andere bezoekers. Ook zij hebben dan de mogelijkheid om een reactie achter te laten. Stuur uw vragen, opmerkingen en/of reacties zo specifiek mogelijk door, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Hieronder heeft u nog de mogelijkheid om Huismerk Energie te beoordelen. Laat uw stem achter!

Huismerk Energie
24 beoordelingen 4 gemiddeld

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.