main energie tarieven

Main Energie

main energie tarievenWilt u graag meer weten over de energieleverancier MAIN Energie? Dan kunt u zich op deze pagina inlezen over deze energiemaatschappij. U kunt hier lezen over de tarieven, de duurzaamheidsscore, de betaalmethoden en de contactgegevens.

Over MAIN Energie

MAIN Energie is opgericht in 2003 en is gevestigd in Amsterdam. Er zijn ruim 90 medewerkers werkzaam bij het bedrijf. Het levert vooral energie voor het zakelijke segment. Daarbij kunt u denken aan vastgoedondernemingen en het grootzakelijke segment. Alhoewel de zakelijke markt wordt gezien als hun core business, levert het bedrijf ook wel degelijk aan de particuliere markt.

Actuele tarieven van MAIN Energie

MAIN Energie biedt zowel vaste als variabele energiecontracten. Vaste of variabele leveringstarieven hebben een contractperiode van een of drie jaar. Variabel contracten zijn direct opzegbaar. Wilt u graag weten wat de actuele tarieven van deze energiemaatschappij zijn? Bekijk dan de onderstaande vergelijkingstool. Vul hier bij voorkeur altijd uw postcode + huisnummer en verbruik in. Op basis daarvan kan de energievergelijker de tarieven personaliseren.

100 procent duurzame stroom

De stroom van MAIN Energie is 100 procent duurzaam. Er worden geen fossiele brandstoffen gebruikt bij het opwekken van de stroom. Vrijwel alle energie wordt geïmporteerd uit de Scandinavische landen. Slechts minder dan een procent wordt opgewekt middels windenergie uit Nederland. Dat is echter zo weinig: dat is haast te verwaarlozen.

Normaal- en daltarief

Verbruikt u veelal gedurende de nacht, tijdens de weekenden en tijdens feestdagen energie? Indien u dan ook nog een dubbele meter hebt, kan het verstandig zijn om te kiezen voor een dubbeltarief. Gedurende deze momenten gebruikt u namelijk minder energie. Dat heeft als direct voordeel dat u ook minder kosten betaalt. Gedurende de overige uren betaalt u het normaaltarief. Dat is iets hoger dan het enkeltarief.

Gebruikt daarentegen juist overdag energie? Dan kan het verstandig zijn om te kiezen voor een enkeltarief. U betaalt dan namelijk altijd hetzelfde tarief. De verschillen tussen het enkel- en dubbeltarief zijn in de laatste jaren sterk afgenomen. Als u echt wilt besparen op uw energielasten, kunt beter andere manieren van besparen toepassen.

Slimme meter

Voor eind 2020 worden alle huishoudens en bedrijven voorzien van een slimme meter. Het is een digitale meter, welke op afstand kan worden uitgelezen door uw netbeheerder en energieleverancier. Als u liever niet wilt dat dit op afstand uitgelezen kan worden, kunt u dat aangeven bij de energiemaatschappij. U kunt in dat geval zelf de energiestanden doorgeven.

Met behulp van de slimme meter kunt u ook gemakkelijker energie besparen. U ontvangt namelijk een maandelijks op twee maandelijks rapport over uw energieverbruik. Met deze gegevens kunt u zien hoeveel stroom u op bepaalde dagen verbruikt. Op basis daarvan kunt u dan ook weer besparen.

Salderingsregeling

Heeft u zonnepanelen? Dan wekt u zelf ook stroom op. De opgewekte energie wordt in eerste instantie voor uw huishouden of bedrijf gebruikt. Alle energie die u overhoudt, wordt teruggeleverd aan het net. Daarvoor ontvangt u een vergoeding. MAIN Energie saldeert tegen hetzelfde tarief als dat zij leveren.

Slimme thermostaat

Momenteel biedt MAIN Energie haar klanten geen eigen slimme thermostaat aan. Wel kunt u een universele slimme thermostaat aanschaffen en deze (laten) installeren. Met behulp van dit apparaatje kunt u gemakkelijker energie besparen. Zo kunt u onder andere programma’s instellen, zodat u zuiniger om kunt gaan met de verwarming.

Meterstanden doorgeven

Bezit u geen slimme meter? Dan zult u zelf uw meterstanden moeten doorgeven. Uw meterstanden doorgeven kan gemakkelijk online via mijnMAIN.

Betaalmethoden

Als u een contract bij deze energieleverancier afsluit, worden er termijnbedragen bepaald. Deze termijnbedragen dient u maandelijks te voldoen aan de energieleverancier. MAIN Energie factureert op basis van automatische incasso. Er worden daar geen kosten voor in rekening gebracht. Betaalt u liever zelf per factuur? Dan betaalt u twee euro exclusief btw per factuur als administratiekosten. Als u kiest voor de automatische incasso, kunt u dus al gauw 24 euro exclusief btw op jaarbasis besparen.

Meterstanden doorgeven bij MAIN Energie

Heeft u thuis nog geen slimme meter? Dan zult u uw meterstanden jaarlijks moeten doorgeven via de website van MAIN Energie. MAIN Energie zal een verzoek naar u sturen, indien dat moment is aangebroken. U kunt de gegevens gemakkelijk invoeren op de website van het bedrijf. Hiervoor heeft u het opnamekenmerk nodig. Dit is een code van negen cijfers, welke u terugvindt op de meterkaart. Die ontvangt u wanneer uw energiemaatschappij u verzoekt om de meterstanden door te geven.

Heeft u wel een slimme meter? Dan worden de meterstanden automatisch doorgegeven. Indien u de brief toch ontvangt, kan dat twee oorzaken hebben:

  • U heeft geen toestemming gegeven om de meterstanden op afstand uit te lezen;
  • Er zit een fout in uw slimme meter. Neem in dit geval contact op met uw netbeheerder.

Het contract bij MAIN Energie opzeggen?

Wilt u graag uw contract bij MAIN Energie opzeggen? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van het bedrijf. Als u echter wilt overstappen naar een nieuwe energieleverancier, hoeft u uw contract niet zelf op te zeggen. Dat doet uw nieuwe energieleverancier namelijk voor u. Dat is de gemakkelijke overstapservice waar u gebruik van kunt maken.

Overstappen met boete?

MAIN Energie neemt een eventuele overstapboete niet over. Het is daarom ook belangrijk dat u pas overstapt, op het moment dat u beschikt over een contract met onbepaalde looptijd. Dan kunt u namelijk geen overstapboete ontvangen.

Bent u benieuwd naar de energieleveranciers die overstapboete wel overnemen? Bekijk dan ons handige overzicht.

Hoe werkt het overstappen?

Overstappen is tegenwoordig erg eenvoudig. Zo kunt u met slechts enkele klikken op de knop overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Hiervoor kunt u de energievergelijker raadplegen. Vul hier bij voorkeur altijd uw postcode + huisnummer en verbruik in. Met behulp van deze gegevens kan de energietool de prijzen personaliseren. Zo kan de tool onder andere bekijken welke energieleveranciers allemaal leveren op uw woonadres. Bovendien worden de jaarkosten beter ingeschat, op basis van uw verbruik.

U kunt ook nog filteren op andere zaken. Zo kunt u onder andere filteren op duurzaamheid, type contract of contractperiode. Over het algemeen kunt u het beste kiezen voor een jaarcontract met een vast tarief. Dan bent u verzekerd van eenzelfde tarief gedurende de looptijd. Na een jaar kunt u bovendien boetevrij overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Dan kunt u weer profiteren van welkomstkortingen.

Heeft u het geschikt contract gevonden? Dan hoeft u alleen nog maar te klikken op ‘aanvragen’. U kunt vervolgens uw gegevens invoeren. Als u dat met succes hebt ingevoerd, ontvangt u van de energieleverancier een bevestiging. Vanaf dat punt heeft u nog 14 dagen wettelijke bedenktermijn. Dat geldt voor zowel een online als telefonische bestelling. Iedere energieleverancier moet zich houden aan deze regels.

Gratis overstapservice

Zijn de 14 dagen wettelijke bedenktermijn verstreken? Dan begint de opzegtermijn bij uw oude energieleverancier. Binnen deze periode zal uw nieuwe energieleverancier uw oude contract opzeggen. Beide energieleveranciers zullen bovendien nog vragen naar de meterstanden. Deze gegevens zijn nodig voor de eindafrekening (oude leverancier) en de vaststelling van de termijnbedragen (nieuwe leverancier).

De twee energieleveranciers spreken met elkaar af wanneer het oude contract afloopt en wanneer het nieuwe contract ingaat. Daar wordt u van op de hoogte gebracht door de energieleveranciers. Zo weet u zeker dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten. Ook weet u zeker dat u nooit dubbel voor de energierekening betaalt.

Waarborgsom voor risicoklanten

Voor iedere nieuwe klant zal MAIN Energie een kredietwaardigheidscheck laten uitvoeren door een externe partij. Indien u eerder betalingsproblemen hebt gehad, kan het zijn dat zij een waarborgsom in rekening brengen. Deze is maar liefst 1.000 euro (500 euro per product). Een spoedaansluiting is mogelijk via deze energieleverancier.

Bent u benieuwd naar de energieleveranciers zonder waarborgsom? Bekijk dan ons handige overzicht.

Hoe kan ik MAIN Energie bereiken?

Wilt u graag contact opnemen met MAIN Energie? Dan kunt u op twee manieren contact opnemen met het bedrijf: per mail of per telefonisch contact. Op werkdagen is het serviceteam aanwezig van 08.00 tot 17.00 uur. U kunt hen bereiken op 088 – 08 09 100 (lokaal tarief).

Stuurt u liever een mail naar het bedrijf? Dan kunt u naar het contactformulier op hun website navigeren. Verscheidene energiezaken kunt u bovendien regelen via mijnMAIN. Als klant heeft u daar toegang toe. Hier kunt u onder andere uw persoonlijke gegevens wijzigen.

De bedrijfsgegevens van MAIN Energie zijn als volgt:

MAIN Energie bv
Bezoekadres
: Stammerkamp 1, 1112 VE Diemen
Postadres: Postbus 1094, 1000 BB Amsterdam
KvK-nummer: 34 18 49 09
Btw-nummer: NL811951832B01
Rekeningnummer Rabobank: NL55 RABO 0300 577 427 (BIC: RABONL2U)
Rekeningnummer ING: NL81 INGB 0654 6273 12 (BIC: INGBNL2A)

Heeft u nog andere vragen over MAIN Energie? Dan kunt u eventueel ook terecht op de officiële website van deze leverancier.

Vragen of reageren?

Heeft u vragen over onze dienstverlening? Dan kunt u uiteraard een berichtje sturen via het contactformulier op de contactpagina. Stuur uw vragen en/of opmerkingen altijd zo specifiek mogelijk door, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen. Plaatst u liever een (openbare) reactie? Dat behoort ook tot de mogelijkheden! Zodra wij uw reactie goedkeuren kunnen ook andere bezoekers daarop reageren.

Hieronder kunt u MAIN Energie te beoordelen! Laat uw stem achter.

Main Energie
9 beoordelingen 3.1 gemiddeld

Een reactie plaatsen

17 + 15 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.