Nederlandse Energie Maatschappij

Nederlandse Energie Maatschappij

Nederlandse energie maatschappijWilt u graag overstappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE)? Dan wilt u zich vast ook eerst goed inlezen over de energiemaatschappij. Op deze pagina leest u over de actuele tarieven, welkomstkortingen en contactgegevens. Wilt u direct overstappen? Maak dan gebruik van onze handige vergelijkingstool.

Over de Nederlandse Energie Maatschappij

De Nederlandse Energie Maatschappij is een mond vol. Daarom wordt het ook regelmatig afgekort tot NLE of NLEnergie. Het Nederlandse energiebedrijf levert groene stroom en gas aan de particuliere markt. Alhoewel de Nederlandse Energie Maatschappij zich veelal richt op de consumentenmarkt, heeft het bedrijf ook een zakelijke tak opgericht in 2011: NLE Zakelijk.

De elektriciteit die de NLE levert, wordt opgewekt uit waterkracht. De meeste energie van het bedrijf wordt daarmee geïmporteerd uit Scandinavië.

Begin 2018 is de Nederlandse Energie Maatschappij overgenomen door Nuts Groep. Deze energiegroep is onder andere eigenaar van Budget Energie. De Nuts Groep is daarmee een grote speler geworden op de Nederlandse energiemarkt. Het bedrijf ziet alleen nog Essent, Nuon en Eneco voor hen.

Actuele tarieven van de Nederlandse Energie Maatschappij

Regelmatig kunt u profiteren van scherpe aanbiedingen en kortingen. De actiebonus die het bedrijf biedt is de ‘kom erbij bonus’. Deze kunt u krijgen op zowel eenjarige als driejarige contracten. Wilt u de actuele tarieven bekijken? Maak dan direct gebruik van onze handige energievergelijker. U kunt de jaarkosten zo goed mogelijk personaliseren door uw woonadres en verbruik in te voeren.

Net als vrijwel alle andere energiemaatschappijen levert ook de Nederlandse Energie Maatschappij vaste en variabele tarieven. Indien u kiest voor een vast tarief, bent u ervan verzekerd dat het tarief gedurende de contactperiode vaststaat. Daarmee profiteert u niet van tussentijdse prijsverlagingen, maar weet u ook zeker dat het leveringstarief niet omhoog gaat.

Bent u benieuwd naar de actuele tarieven van deze energiemaatschappij? Raadpleeg dan de onderstaande vergelijkingstool:

Kom erbij bonus

Met enige regelmaat biedt de Nederlandse Energie Maatschappij welkomstaanbiedingen. Veel energieleveranciers spreken over een welkomstbonus. De NLE kiest ervoor om dit de ‘kom erbij bonus’ te noemen. U kunt het beste kiezen voor een jaarcontract, omdat dit simpelweg voordeliger is. U krijgt namelijk een hogere kom erbij bonus. Wel is het belangrijk dat u na een jaar weer overstapt naar een nieuwe energiemaatschappij. U blijft dan namelijk profiteren van lage leveringstarieven én tevens krijgt u weer een welkomstbonus.

Waterkrachtenergie

De energie die de Nederlandse Energie Maatschappij levert, is 100% waterkrachtenergie. Dat is dus groene stroom, want water is een onuitputtelijke bron. Wel is het zo dat deze energie allemaal geïmporteerd wordt uit het buitenland. U geniet dus in principe niet van Nederlandse stroom, wat u wellicht wel zou verwachten bij de Nederlandse Energie Maatschappij. U heeft niet de mogelijkheid om grijze stroom af te nemen. Het bedrijf levert namelijk alleen groene stroom, namelijk waterkrachtenergie.

Normaal- en daltarief

Gebruikt u overdag maar stroom dan in de avond? Dan kunt u waarschijnlijk het beste kiezen voor een enkeltarief. Dan heeft u namelijk altijd dezelfde prijs voor stroom. Indien u overdag veelal aan het werk bent, en daarmee weinig stroom verbruikt, kan het ook verstandig zijn om te kiezen voor het dubbeltarief. Dan profiteert u namelijk gedurende de daluren van het daltarief. Het daltarief gaat in om 21.00 of 23.00 uur (afhankelijk van uw woongebied) en eindigt om 07.00. Ook in de weekenden en tijdens feestdagen profiteert u van het daltarief. U betaalt dan overdag een iets hogere prijs voor stroom. Als u wilt profiteren van het dubbeltarief, dient u wel een dubbele meter te hebben. Ook een slimme meter kunt u gebruiken: deze kan namelijk standen per tijd meten.

Slimme meter

Met behulp van de slimme meter hoeft u uw eigen meterstanden niet meer door te geven. Tevens hoeft uw energieleverancier niet meer langs te komen voor de meterstanden. Dat zijn al enkele voordelen van het moderne apparaatje. Daarnaast heeft u meer inzicht op uw energieverbruik. Vaak kunt u uw energieverbruik online inzien via uw energieleverancier. Zo kunt u bij de Nederlandse Energie Maatschappij inloggen bij Mijn NLE.

Zonnepanelen

Heeft u eigen zonnepanelen? Dan wekt u ook stroom op. De opgewekte stroom is in eerste instantie voor gebruik. Wekt u echter meer energie op dan dat u verbruikt? Dan kunt u energie terug leveren aan de energiemaatschappij. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft hiervoor een goede regeling: het bedrijf levert namelijk per prijs kWh het volledige leveringstarief. U ontvangt dus hetzelfde bedrag terug wat u normaal zou betalen. De energiebelasting en ODE (Opslag Duurzame Energie) wordt niet vergoed.

Anna (slimme meter van de NLE)

De Nederlandse Energie Maatschappij heeft haar eigen slimme thermostaat op de markt gebracht. Met behulp van deze slimme thermostaat kunt u gemakkelijk een temperatuur in huis instellen. Ook leert Anna u beter kennen: wanneer u niet thuis bent, zal deze slimme thermostaat de temperatuur omlaag zetten in huis. Ook als u op weg bent naar huis, zal Anna de temperatuur weer omhoog zetten. Het apparaatje weet dat met behulp van uw smartphone.

U hoeft alleen maar zelf de installatiekosten te betalen voor het apparaatje. Daarnaast betaalt u maandelijks abonnementskosten voor het apparaatje. U kunt Anna blijven gebruiken, indien u overstapt naar een andere energiemaatschappij. Wilt u geen maandelijkse kosten betalen voor een slimme thermostaat? Dan kunt u ook kiezen voor een universele slimme thermostaat via Coolblue.

Betaalmethoden

U kunt uw nota’s gemakkelijk voldoen aan deze energiemaatschappij. De meeste klanten betalen via automatische incasso, omdat dit geen administratiekosten met zich meebrengt. Wilt u het bedrag zelf overboeken? Dan breng het bedrijf wel administratiekosten in rekening. U kunt de betaalmethode gemakkelijk online wijzigen via Mijn NLE.

Meterstanden doorgeven bij de Nederlandse Energie Maatschappij

Heeft u bericht gekregen van de Nederlandse Energie Maatschappij dat u uw meterstanden moet doorgeven? Dan kunt u dat eenvoudig doorgeven via de website van deze energieleverancier. Daarvoor heeft u uw referentienummer, postcode en huisnummer nodig. Het referentienummer vindt u terug in de brief die u via uw energieleverancier ontvangt.

Als u uw meterkast al voorzien is van een slimme meter, hoeft u uw meterstanden niet door te geven. De energiestanden kunnen namelijk op afstand worden uitgelezen door de energieleverancier.

Uw contract bij de Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen?

Wilt u graag uw contract bij de Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via het nummer 088 – 73 073 07. U betaalt daarvoor het lokale tarief. Als u echter wilt overstappen naar een nieuwe energieleverancier, hoeft u uw contract niet op te zeggen. Dat doet uw nieuwe energieleverancier namelijk voor u.

Overstappen met boete naar NLE?

Als u wilt overstappen naar de NLE, is het belangrijk dat u past overstapt op het moment dat u beschikt over een contract met onbepaalde duur bij uw huidige energiemaatschappij. De Nederlandse Energie Maatschappij neemt namelijk geen overstapboetes over. Wel ontvangt u vaak een instapbonus.

Bent u benieuwd welke energieleveranciers de opzegboete wel overnemen? Bekijk dan ons handige overzicht.

Hoe werkt overstappen?

Overstappen is vandaag de dag erg gemakkelijk. U kunt daarvoor namelijk gemakkelijk energie vergelijken met behulp van onze vergelijkingstool. Vul hier altijd uw postcode, huisnummer en verbruik in. Op basis van die gegevens kan de vergelijkingstool bekijken wat voor uw woonadres en verbruik de beste deal is. Weet u uw verbruik niet? Dan kunt u ook aangeven hoe groot uw gezinsgrootte is. Op basis daarvan kan de vergelijkingstool een goede inschatting maken. Alle gegevens worden verstuurd via een beveiligde verbinding. Bovendien worden uw gegevens niet gebruikt voor andere doeleinden. Deze gegevens worden dus ook niet opgeslagen op onze servers. Daarmee zijn uw gegevens altijd veilig.

U kunt verder nog filteren op onder andere duurzaamheid, contractperiode of vast en variabel tarief. Als u alleen energiepakketten van de Nederlandse Energie Maatschappij wilt filteren, kunt u dat selecteren bij ‘aanbieders’. Heeft u een geschikt energiecontract gevonden? Dan hoeft u alleen maar te klikken op ‘aanvragen’. Vervolgens kunt u uw gegevens invoeren.

Overstapservice

Op het moment dat u uw gegevens heeft ingevoerd, ontvangt u een bevestiging van de nieuwe energieleverancier. Vanaf dat moment heeft u nog 14 kalenderdagen wettelijke bedenktermijn. Na deze periode start uw maand opzegtermijn bij uw oude energieleverancier. Binnen deze termijn zullen beide energiemaatschappij vragen om uw meterstanden, mits u een slimme meter heeft. Uw oude maatschappij heeft dit nodig voor de eindafrekening, terwijl uw nieuwe maatschappij dit nodig heeft voor de vaststelling van de maandelijkse termijnbedragen.

Uw nieuwe energieleverancier zegt het oude contract voor u op, dus daar hoeft u helemaal niets voor te doen. De beide energieleveranciers overleggen met elkaar wanneer het nieuwe contract ingaat en wanneer het oude contract afloopt. Zo weet u zeker dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten. Bovendien betaalt u nooit dubbel! Dat is wel zo fijn tijdens een overstap naar een nieuwe leverancier.

Waarborgsom voor risicoklanten

De Nederlandse Energie Maatschappij zal voor nieuwe klanten een kredietwaardigheidscheck uitvoeren. Door middel van deze test weet de energieleverancier of u capabel bent om de termijnbedragen te kunnen voldoen. Indien u wordt aangemerkt als risicoklant, dient u een waarborgsom te betalen. De totale waarborgsom bedraagt slechts 180 euro. Dat is in vergelijking tot andere energieleveranciers vrij laag. Echter is een spoedaanvraag niet mogelijk. Een aanvraag duurt vier tot zes weken.

Wilt u graag meer weten over energieleveranciers zonder waarborgsom? Bekijk dan onze aparte pagina met de verschillende tarieven per energieleverancier.

Hoe kan ik de Nederlandse Energie Maatschappij bereiken?

U kunt de Nederlandse Energie Maatschappij gemakkelijk bereiken. U kunt deze energiemaatschappij bereiken via telefonisch contact, via social media, via WhatsApp of via de mail.

Telefonisch is het bedrijf bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur. Voor de klantenservice kunt u bellen naar het nummer 088 – 730 73 07 (lokaal tarief). Het bedrijf is verder ook actief op social media. U kunt hen bereiken via zowel Facebook als Twitter.

Ook kunt u rechtstreeks WhatsAppen met het nummer 0612380016. Voeg dit nummer toe aan uw contacten en start direct met WhatsAppen! Tot slot kunt u ook nog mailen met info@nle.nl. Eenvoudige energiezaken kunt u daarentegen gemakkelijk aanpassen in Mijn NLE.

De bedrijfsgegevens van de NLE zijn als volgt:

Nederlandse Energiemaatschappij
Postadres
: Postbus 23064, 3001 KB Rotterdam
Bezoekadres en personeelszaken: Rotterdam Building, Aert van Nesstraat 45, 3012 CA Rotterdam
Telefoonnummer: 088 – 730 73 07 (lokaal tarief)
E-mailadres: info@nle.nl
KvK-nummer: 24368825
Btw-nummer: NL814554039B01

Voor verdere exacte voorwaarden of voor nog meer informatie over de NLE kunt u terecht op de officiële website van deze energieleverancier.

Meer weten?

Heeft u nog meer vragen? Of heeft u opmerkingen over onze website? U kunt ons een mail sturen via het contactformulier op onze contactpagina. Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om hieronder te reageren. Indien u ervoor kiest om hieronder te reageren, plaatst u een openbare reactie. Andere bezoekers kunnen uw reactie dan ook meelezen. Op werkdagen reageren wij tussen 09.00 en 17.00 uur. We zien uw vraag, opmerking of reactie graag tegemoet!

Hieronder heeft u nog de mogelijkheid om de Nederlandse Energie Maatschappij te beoordelen! Laat óók uw stem achter!

Nederlandse Energie Maatschappij
161 beoordelingen 6.6 gemiddeld

1 gedachte over “Nederlandse Energie Maatschappij

  1. Geachte mevrouw/heer,

    Volgens een mailtje dat ik enige tijd geleden van u ontvangen heb loopt mijn contract bij uw maatschappij t/m 31-10-2017. M.i.v. 1 november 2017 stap ik over naar Qurrent. Ik las dat u vandaag (25-10-2017) de 11e termijn (€80,-.) geïnd heeft. Wilt u mij hierover informeren?

    Met vriendelijke groet,

    Ben Hoezen

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.