powerpeers

Powerpeers

Wilt u graag meer weten over de energieleverancier Powerpeers? Dan bent u op onze website aan het juiste adres. U leest hier meer over de tarieven, de contracten, de duurzaamheidsscore en de contracttypen. Tevens kunt u direct overstappen naar deze energieleverancier.

Over Powerpeers

U kunt Powerpeers in principe wel vergelijken met Airbnb. Het zijn andere Nederlanders die iets opwekken én dit weer verkopen. Het overschot aan energie kan worden terug geleverd aan Powerpeers. Zij zullen er vervolgens voor zorgen dat deze energie weer verspreid wordt onder andere Nederlanders. Net als Airbnb is deze energiemaatschappij min of meer een tussenpersoon. Er wordt gewerkt met vaste en variabele prijzen en daarmee komt u nooit voor verrassingen te staan. Tevens is alle opgewekte energie 100 procent hernieuwbare en duurzame energie.

Actuele tarieven

Bent u benieuwd naar de actuele tarieven? Dan kunt u energie vergelijken via de onderstaande vergelijkingstool. Standaard worden alle energiemaatschappijen weergegeven in de vergelijkingstabel. Optioneel kunt u filteren op alleen Powerpeers, zodat u alleen contracten deze energiemaatschappij vergelijkt.

Net als de meeste andere energiemaatschappijen biedt ook Powerpeers een vast en variabel energiecontract. Indien u kiest voor laatstgenoemde, kunt u er rekening mee houden dat het tarief gedurende 1 januari en 1 juli wijzigt. Het tarief kan zowel stijgen als dalen. Daarvan wordt u op de hoogte gebracht door de energiemaatschappij. Een tariefswijziging mag namelijk niet stilzwijgend.

Bent u benieuwd naar de actuele tarieven van alle energiemaatschappijen? Raadpleeg dan de onderstaande vergelijkingstool.

Welkomstaanbiedingen

Deze jonge energiemaatschappij biedt regelmatig scherpe actiekortingen en welkomsttarieven. Zo kunt u bij diverse jaarcontracten profiteren van een hoge welkomstkorting. Het bedrijf levert bovendien alleen maar groene stroom uit Nederland en CO2-gecompenseerd gas. Daarmee draagt u ook uw steentje bij aan het milieu.

100 procent groene stroom

Powerpeers levert standaard groene stroom en CO2-gecompenseerd gas. Daarmee is het een duurzame energieleverancier. In de vergelijkingstool scoort het bedrijf dan ook een duurzaamheidsscore van maar liefst 9.0. Het is daarmee een erg aantrekkelijke energieleverancier voor consumenten die graag écht groene energie willen. De duidelijke visie van het bedrijf laat tevens zien dat zij ook een duurzame energieleverancier zullen blijven.

Het extra geld dat men krijgt via het CO2-gecompenseerde gas, wordt doorgaans geïnvesteerd in het buitenland. Hier worden verscheidene plaatselijke gemeenschappen ondersteund.

Contracten

Deze energiemaatschappij heeft twee type energiecontracten: Samenstroom + Gas met CO2-compensatie of Samenstroom. De contracten kunnen worden afgesloten met een vast tarief met een bepaalde looptijd. Indien u kiest voor een variabel contract, is het contract direct opzegbaar.

Bij het Samenstroom + Gas met CO2-compensatie neemt u zowel stroom als gas af. De stroom wordt opgewekt door de ‘opwekkers’, terwijl het gas door het bedrijf zelf wordt geleverd. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om Samenstroom af te nemen. Hierbij neemt u alleen stroom af via het bedrijf. U kunt de huidige contracten ook terugvinden in onze handige energievergelijker.

Normaal- en daltarief

Powerpeers biedt hun klanten niet de mogelijkheid om te kiezen tussen een normaal- en daltarief. De meeste andere energiemaatschappijen doen dit wel. Als u dit graag wilt, is deze energiemaatschappij niet de juiste leverancier voor u. Powerpeers biedt namelijk alleen een enkeltarief aan. In de laatste jaren is het verschil tussen het normaal- en daltarief ook veel minder geworden. U bespaart daarmee ook niet erg veel meer gedurende de daluren. Als u écht op uw energielasten wilt besparen, is het raadzaam om op andere manieren te besparen. Daarmee kunt u denken aan slimme apparatuur of energiezuinige apparaten.

Slimme meter

Ieder Nederlands huishouden krijgt een slimme meter aangeboden van de netbeheerder. Voor eind 2020 zullen alle huishoudens zijn voorzien van een dergelijk apparaatje. De netbeheerder geef u vanzelf bericht wanneer u deze in huis krijgt. Wilt u daar liever niet op wachten? Dan kunt u deze ook van te voren zelf aanvragen. Daar zitten dan wel kosten aan verbonden: 72,60 euro inclusief plaatsing. Als u daarentegen gewoon wacht, zult u het apparaatje gratis krijgen.

Een slimme meter kent vele voordelen. Zo hoeft u bijvoorbeeld niet zelfstandig uw meterstanden door te geven. Dit kan namelijk op afstand worden uitgelezen met behulp van de slimme meter.

Salderingsregeling

Uiteraard biedt Powerpeers een goede salderingsregeling. Dat wil zeggen dat u stroom kunt terug leveren aan deze energiemaatschappij. Het bedrijf is immers een deelplatform. Powerpeers brengt daarbij vraag en aanbod van groene stroom bij elkaar.

Slimme thermostaat

Momenteel heeft Powerpeers nog geen eigen slimme thermostaat op de markt gebracht. Uiteraard heeft u wel de mogelijkheid om een universele slimme thermostaat aan te schaffen. Deze kunt u vervolgens (laten) aansluiten en daarmee kunt u veel energie besparen. Zo kunt u verscheidene programma’s instellen en kunt u de verwarming op afstand aan- en uitzetten met behulp van uw smartphone.

Betaalmethoden

Iedere maand zal Powerpeers een maandelijks termijnbedrag afschrijven. Dit gebeurt middels automatische incasso. U kunt ook handmatig overmaken, maar dan rekent het bedrijf wel administratiekosten.

Meterstanden doorgeven bij Powerpeers

Indien u thuis beschikt over een slimme meter, hoeft u zelf niet uw meterstanden door te geven. Dat is het wel geval, indien u nog een traditionele meter heeft. Indien u een bericht heeft ontvangen van de energieleverancier, kunt u de meterstanden doorgeven via de website van het bedrijf. Hierbij heeft u uw opnamekaartnummer nodig. Tevens wordt er gevraagd naar uw huisnummer ter controle. U kunt vervolgens de meterstanden gemakkelijk doorgeven.

Beschikt u over een slimme meter, maar heeft u toch bericht ontvangen? Dan kan dat in principe twee oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is dat u de energieleverancier simpelweg geen toestemming hebt gegeven voor het op afstand uitlezen van de meterstanden. Een tweede reden kan zijn dat er een technische storing is. In dat geval kunt u contact opnemen met uw netbeheerder.

Contract opzeggen?

Er zijn verschillende redenen te bedenken waarom u uw contract wilt opzeggen. Indien u uw contract bij Powerpeers wilt opzeggen, kunt u contact opnemen met het nummer 020 – 220 2300 (lokaal tarief) of u kunt een mailtje sturen naar service@powerpeers.com.

U hoeft uw contract overigens niet op te zeggen, indien u overstapt naar een nieuwe energieleverancier. De nieuwe energiemaatschappij zal dit namelijk voor u doen.

Overstappen met een boete?

Powerpeers vergoedt geen boete, indien u deze heeft gekregen van uw voormalige energiemaatschappij. Om die reden is het dan ook belangrijk dat u pas overstapt, op het moment dat uw huidige contract dit toelaat. Zo voorkomt u onnodige kosten.

Bent u benieuwd naar alle energieleveranciers die de overstapboete wel vergoeden? Bekijk dan ons handige overzicht.

Hoe kan ik overstappen naar Powerpeers?

Overstappen naar Powerpeers is ontzettend gemakkelijk. Daarvoor kunt u onze energievergelijker raadplegen. Het is raadzaam om uw postcode + huisnummer en verbruik in te voeren. Op basis daarvan kan de energietool namelijk aangeven wat de kosten zijn op jaarbasis. Standaard wordt er namelijk een gemiddelde getoond.

U kunt verder ook nog filteren op allerlei andere zaken, waaronder duurzaamheid. Als u alleen op duurzame energieleveranciers filtert, zult u ook Powerpeers in het overzicht zien. Immers scoort deze energiemaatschappij een hoge duurzaamheidsscore. Verder kunt u ook nog filteren op type contract en contractperiode. Kies bij voorkeur voor een jaarcontract met een vast tarief. Dat is over het algemeen het voordeligst en bovendien profiteert u maximaal van de welkomstbonus.

Zodra u een geschikt contract hebt gevonden, hoeft u alleen nog maar te klikken op ‘aanvragen’. Als u daarop klikt, kunt u uw gegevens invoeren. U zult nadien een bevestiging ontvangen van de energiemaatschappij naar keuze. Vanaf het moment dat u de bevestiging ontvangt, heeft u nog 14 dagen wettelijke bedenktermijn. Dat geldt zowel voor Powerpeers als voor andere energiemaatschappijen. Het is namelijk wettelijk verplicht.

Overstapservice

Zijn de 14 dagen wettelijke bedenktermijn verstreken? Dan profiteert u standaard van de overstapservice. Dat wil onder andere zeggen dat u uw huidige contract niet hoeft op te zeggen. Dat doet Powerpeers of een andere geselecteerde energiemaatschappij naar keuze voor u. Zo weet u zeker dat u geen dubbele kosten betaalt. Daarnaast weet u ook zeker dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten.

Zowel uw oude als uw nieuwe energieleverancier zal nog vragen naar de meterstanden. Dat gebeurt om twee redenen:

  • Uw voormalige energieleverancier vraagt naar deze meterstanden, om de eindafrekening te kunnen opmaken;
  • De nieuwe energiemaatschappij gebruikt deze gegevens om de maandelijkse voorschotbedragen te kunnen vaststellen.

Beschikt u over een slimme meter? Dan kunnen de energiemaatschappijen de meterstanden op afstand uitlezen. U hoeft dan ook niets door te geven.

Waarborgsom voor risicoklanten

Voor iedere nieuwe klant zal Powerpeers een kredietwaardigheidscheck (laten) uitvoeren. Een derde partij zal kijken of u uw energierekeningen tijdig kunt voldoen. Komt u negatief uit deze check? Dan kan het zijn dat Powerpeers u vraagt naar een waarborgsom. Deze borg bedraagt 575 euro. Op het moment dat men deze borg heeft ontvangen, zullen zij pas stroom en gas gaan leveren. U krijgt dit bedrag terug tijdens uw jaar- of eindafrekening. Dit geldt dus alleen voor zogezegde risicoklanten.

Bent u benieuwd naar alle energieleveranciers zonder waarborgsom? Bekijk dan ons handige overzicht.

Contactgegevens Powerpeers

Heeft u nog resterende vragen over Powerpeers? Dan kunt u in eerste instantie ook de veelgestelde vragen lijst op hun website bekijken. Staat uw vraag en/of antwoord hier niet bij? Dan kunt u op een laagdrempelige manier contact opnemen met deze energiemaatschappij. Dat kan op meerdere manieren: per mail, per telefonisch contact of via social media.

Telefonisch is het bedrijf bereikbaar via het nummer 020 – 220 2300 (lokaal tarief). Als u liever een mailtje stuurt, kunt u een bericht sturen naar service@powerpeers.com. Op social media is het bedrijf bereikbaar via zowel Facebook als Twitter.

De contactgegevens van Powerpeers zijn als volgt:

Powerpeers
Bezoekadres
: Paasheuvelweg 1, 1105 BE, Amsterdam
Postadres: Postbus 22214, 1100 CE, Amsterdam Zuidoost
Telefoonnummer: 020 – 220 2300 (lokaal tarief)
E-mailadres: service@powerpeers.com
KvK-nummer: 63 45 96 71
IBAN: NL11 INGB 0006 9991 48

Reactie plaatsen of contact opnemen?

Wilt u graag contact met ons opnemen? Dat kan uiteraard op ieder moment. Via de mail zijn wij namelijk altijd bereikbaar. Een reactie kunt u van ons verwachten op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Plaatst u liever een openbare reactie over deze energiemaatschappij? Dan kunt u dat hieronder doen. Let op: deze reactie is openbaar en is daarmee ook te lezen voor andere gebruikers. Gebruik daarom geen persoonlijke informatie in uw openbare reactie.

Wilt u deze energiemaatschappij graag beoordelen? Geef Powerpeers hieronder een sterrenbeoordeling!

Powerpeers
1 beoordelingen 10 gemiddeld