robin energie tarieven

Robin Energie

robin energie tarievenWilt u graag meer weten over de energieleverancier Robin Energie? Op deze pagina kunt u zich inlezen over deze energieleverancier. U leest hier meer over welkomstaanbiedingen, kortingen, duurzaamheidsscore en contactgegevens. Met behulp van de vergelijkingstool kunt u ook direct overstappen naar deze aanbieder.

Over Robin Energie

Robin Energie wil dat gas en stroom betaalbaar is voor iedereen. Het bedrijf wil dan ook energie tegen inkoopsprijs leveren, zonder winstoogmerk. Er wordt daarmee alleen verdiend op de vaste energiekosten. Daarnaast levert het bedrijf alleen grijze energie, omdat het bedrijf niet gelooft in ‘groene energie’.

Deze energieleverancier profileert zich als de energieleverancier van budgetbeheerders en bewindvoerders. Nederlanders die moeite hebben met het betalen van de maandelijkse rekeningen, hebben volgens het bedrijf ook ‘gewoon’ recht op gas en stroom. Zodra een bewindvoerder of budgetbeheerder dan ook de verantwoordelijkheid krijgt over financiën, hoeft een consument ook geen waarborgsom te betalen. Dat geld kan dan elders worden besteed.

Actuele tarieven van Robin Energie

Wilt u graag weten wat de actuele kosten van Robin Energie zijn? Dan kunt u onze handige energievergelijker raadplegen. Vul uw postcode + huisnummer en verbruik in én kijk of deze energieleverancier ook levert op uw woonadres.

Net als de meeste energieleveranciers biedt ook Robin Energie een vast en variabel energietarief. Bij het vaste energiecontract bent u ervan verzekerd dat de tarieven gedurende de looptijd nooit wijzigen. Daarmee heeft u veel zekerheid, maar profiteert u ook niet van tussentijdse prijsdalingen. Bij een variabel tarief kunt u wel profiteren van tussentijdse prijsdalingen. Echter kan het tarief natuurlijk ook stijgen. In de regel veranderen de tarieven per 1 januari en per 1 juli. Daarvan wordt u door de energiemaatschappij op de hoogte gesteld. Daartoe is iedere energiemaatschappij ook wettelijk verplicht: zo komt u nooit voor verrassingen te staan.

Bent u benieuwd naar de actuele tarieven van deze energiemaatschappij? Raadpleeg dan de onderstaande vergelijkingstool:

Uitsluitend grijze stroom

Robin Energie levert uitsluitend grijze stroom. Volgens het bedrijf is het grootste gedeelte van hun afnemers allang blij dat zij überhaupt gas en stroom hebben. Daarnaast vindt deze energieleverancier dat ‘groene’ energie vaak niet eens écht groen is. Robin Energie levert naar eigen zeggen gewoon energie, zoals het hoort.

Normaal- en daltarief

Indien u beschikt over een enkele meter, zal de energieleverancier altijd een tarief in rekening brengen. Heeft u een dubbele meter? Dan kunt u ervoor kiezen om te werken met een normaal- en daltarief. Het daltarief betaalt u ’s nachts, tijdens de feestdagen en in de weekenden. Het normaaltarief betaalt u gedurende 07.00 tot 21.00 uur (of 23.00 uur in Noord-Brabant en Limburg). De daluren worden niet bepaald door Robin Energie, maar door de netbeheerder.

Het dubbeltarief is alleen mogelijk wanneer u beschikt over een dubbele meter of een slimme meter. Houd er rekening mee dat de verschillen tussen het normaal- en daltarief in de laatste jaren sterk is afgenomen. Als u écht wilt besparen op energielasten, kunt u er beter voor zorgen dat u energiezuinige apparaten gebruikt.

Slimme meter

De slimme meter is een nieuw type elektriciteits- en gasmeter. Dit handige apparaatje zorgt ervoor dat de meterstanden op afstand kunnen worden uitgelezen door de netbeheerder en energieleverancier. Zodoende hoeft u ook nooit meer de energiestanden door te geven. Ook hoeft er geen meteropnemer meer langs te komen.

Bovendien ontvangt u ieder maand of eens per twee maanden een rapport van uw energieverbruik. Op basis daarvan kunt u weer gemakkelijker besparen.

Salderingslevering

Robin Energie richt zich vooral op mensen met betalingsproblemen. De meeste klanten zullen dan ook geen zonnepanelen hebben. Als u meer wilt weten over de salderingsregeling bij Robin Energie, zult u contact met hen moeten opnemen.

Slimme thermostaat

Deze energieleverancier levert geen eigen slimme thermostaat. Wel kunt u allerlei tips met betrekking tot energie besparen vinden op de website van Robin Energie. Tevens kunt u een universele slimme thermostaat aanschaffen. Deze kunt u (laten) aansluiten op uw slimme meter, zodat u onder andere inzage hebt op de apparaten die veel stroom verbruiken. Tevens heeft u een dagelijks overzicht van uw stroomverbruik en leert de slimme thermostaat uw ‘gedrag’ kennen. Zo weet het slimme apparaatje wanneer u wel of niet thuis bent. Op basis daarvan kan de verwarming omhoog of omlaag.

Betaalmethoden

Veel klanten betalen de rekeningen via hun budgetbeheerder. Echter kunnen consumenten, in overleg, er ook voor kiezen om zelf te betalen via automatische incasso. De betalingen worden iedere maand omstreeks dezelfde datum van de rekening afgetrokken.

Het bedrag dat wordt afgetrokken van de rekening, wordt van tevoren vastgesteld. Dit is het termijnbedrag en deze wordt ingeschat op basis van uw historische verbruik (eventueel bij uw oude energieleverancier).

Meterstanden doorgeven bij Robin Energie

Robin Energie houdt u via de mail op de hoogte van het eventueel doorgeven van de meterstanden. In de mail staat een link die u stuurt naar de website van het bedrijf. Als u deze link aanklikt, kunt u uw meterstanden doorgeven.

U ontvangt deze mail niet als u thuis een slimme meter heeft. Dan worden de meterstanden namelijk op afstand uitgelezen door Robin Energie. Heeft u een slimme meter, maar heeft u toch een brief ontvangen? Dan kan dat twee oorzaken hebben:

  • U heeft Robin Energie geen toestemming gegeven voor het op afstand uitlezen van de meterstanden;
  • De slimme meter kampt met een technische storing, waardoor het uitlezen niet mogelijk is. In dat geval kunt u het beste contact opnemen met uw lokale netbeheerder.

Uw contract bij Robin Energie opzeggen?

Wilt u graag uw contract bij Robin Energie opzeggen? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van het bedrijf. De contactgegevens staan onderaan deze pagina genoteerd. Houd er echter rekening mee dat u uw eigen contract niet hoeft op te zeggen, indien u overstapt. Uw nieuwe energieleverancier zal dat namelijk voor u doen.

Overstappen met boete?

Wilt u overstappen mét een boete naar deze energieleverancier? Dan zult u deze overstapboete zelf moeten voldoen. Robin Energie neemt deze boete namelijk niet over. Het is daarom belangrijk dat u pas overstapt, op het moment dat u beschikt over een contract met onbepaalde looptijd. Dan weet u zeker dat u geen boete ontvangt.

Tip: bekijk ook ons overzicht met energieleveranciers die de overstapboete wel overnemen.

Hoe werkt overstappen naar Robin Energie?

Overstappen is een fluitje van een cent. Daarvoor hoeft u alleen maar onze energievergelijkingstool te gebruiken. Vul hier uw postcode, huisnummer en verbruik in en op basis daarvan maakt de rekentool een overzicht met de goedkoopste energieleveranciers. De goedkoopste aanbieder staat altijd bovenaan.

Optioneel kunt u nog gebruikmaken van de verschillende filters. Zo kunt u onder andere filteren op duurzaamheid, type contract en contractduur. Over het algemeen kunt u het beste kiezen voor een jaarcontract met een vast tarief. Dan bent u verzekerd van een vast tarief en kunt u na een jaar weer overstappen naar de goedkoopste energiemaatschappij. Jaarlijks overstappen loont het meeste.

Heeft u een geschikt energiecontract gevonden? Dan kunt u klikken op ‘aanvragen’. U kunt vervolgens uw gegevens invoeren. U ontvangt vervolgens van de geselecteerde energieaanbieder een bevestiging. Vanaf dat punt heeft u nog 14 dagen wettelijke bedenktermijn. Gedurende deze periode kunt u uw aanvraag nog kosteloos annuleren.

Gratis overstapservice

Zodra de 14 dagen wettelijke bedenktermijn zijn verstreken, heeft u vaak nog te maken met een opzegtermijn van 30 dagen. Binnen deze periode zullen de beide energieleveranciers het een en ander regelen. Uw nieuwe energiemaatschappij zal uw oude energiecontract officieel opzeggen. Beide energieleverancier zullen nog vragen naar uw meterstanden. Uw oude leverancier heeft dit nodig voor de eindafrekening, terwijl uw nieuwe energiemaatschappij deze gebruikt voor de vaststelling van de termijnbedragen.

De twee energieleveranciers bekijken wanneer het oude contract afloopt en wanneer het nieuwe contract ingaat. Zo bent u ervan verzekerd dat u nooit zonder gas en stroom komt te zitten. Tevens weet u zeker dat u nooit tegen dubbele kosten aanloopt. U wordt ervan op de hoogte gesteld door uw energieleverancier wanneer het nieuwe contract ingaat. De overstap is dan geregeld. Gemakkelijk toch?

Waarborgsom voor risicoklanten

Robin Energie laat voor iedere klant een externe kredietcheck uitvoeren. Als u daar negatief uitkomt, kan het zijn dat u een waarborgsom moet betalen. Heeft u echter een budgetbeheerder die uw rekeningen voldoet? Dan hoeft u geen waarborgsom te betalen. Als u echter geen budgetbeheerder heeft, zult u ‘gewoon’ een waarborgsom moeten voldoen zoals u dat ook gewend bent bij andere energieleverancier. De borgsom bedraagt minimaal 200 euro per product.

Mocht u wel een waarborgsom moeten betalen, kunt u deze terugkrijgen tijdens de eerste jaarafrekening. Heeft u uw betalingen netjes verricht? Dan krijgt u het bedrag terug. Had u toch nog moeite met het betalen van de rekeningen? Dan kijkt de energieleverancier over een jaar weer verder.

Benieuwd naar alle energieleveranciers zonder waarborgsom? Bekijk dan ons handige overzicht.

Hoe kan ik contact opnemen met Robin Energie?

Wilt u graag contact opnemen met Robin Energie? Dan kunt u dat op meerdere manieren doen. Er is ook een veel gestelde vragen lijst beschikbaar op de website. U kunt kijken of uw vraag en/of antwoord hier ook bijstaat. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u contact opnemen per telefoon of per e-mail. Het telefoonnummer van Robin Energie is 0318 – 754 862 (lokaal tarief). U kunt het bedrijf telefonisch bereiken van 08.30 tot en met 17.00 uur. Ook kunt u een mail sturen naar service@robinenergie.nl

De bedrijfsgegevens van Robin Energie zijn als volgt:

Robin Energie
Bezoekadres:
Industrielaan 34, 3903 AD Veenendaal
Postadres: Postbus 116, 3900 AC Veenendaal
Telefoonnummer:
0318 – 754 862 (lokaal tarief op werkdagen van 08.30 tot en met 17.00 uur)
E-mailadres:
service@robinenergie.nl
KvK-nummer:
30 27 58 78
Btw-nummer: NL821894602B01

Voor verdere exacte voorwaarden of voor nog meer informatie over Robin Energie kunt u terecht op de officiële website van deze energieleverancier.

Vragen en reageren!

Heeft u nog resterende vragen over deze energiemaatschappij? Of heeft u vragen met betrekking tot het vergelijken op onze website? Dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u een openbare reactie plaatsen: ook andere bezoekers kunnen uw reactie lezen. Op werkdagen reageren wij tussen 09.00 en 17.00 uur. We zien uw vraag, opmerking en/of reactie graag tegemoet.

Hieronder heeft u nog de mogelijkheid om deze energiemaatschappij, Robin Energie, te beoordelen! Laat óók uw stem achter!

Robin Energie
29 beoordelingen 6.4 gemiddeld

1 gedachte over “Robin Energie

  1. De afgelopen jaren hebben we veel problemen gehad met het betalen van de maandelijkse kosten. We hebben bij meerdere energiebedrijven geprobeerd om goedkopere energie te krijgen. Helaas moesten we telkens een waarborg betalen als we wilden overstappen. Bij Robin energie was dat gelukkig niet het geval. Dus als je schulden hebt en je wil wisselen van energiebedrijf, dan moet je het eens bij Robin proberen.

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.