NL energie komt afspraken na aan vertrekkende klanten

energierekening

Na een eerder bericht over de Nederlandse Energie Maatschappij dat zij dubbele facturen zouden gaan innen per 1 september 2015 is er veel commotie ontstaan onder klanten van de energiemaatschappij.

Veel kritiek op plan van NL energie

Organisatie’s zoals de Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis sommeerden hierop NL energie om de beslissing terug te draaien. Voor de bestaande klanten was het zeer onvriendelijk want zo stelde de bond: Trouwe betalende klanten hoeven niet voor de misstappen op te draaien van een wanbetalende klant.

Klanten stapten op na beslissing

De eenmalige dubbele voorschotnota die geïnd zou worden zorgde voor vertrekkende klanten. Klanten moesten hierbij duidelijk aangeven dat zij het niet eens waren met de tijdelijke ingreep in de betalingsvoorwaarden. Werd dat niet duidelijk vermeld dan kreeg de vertrekkende klant alsnog een opzegboete opgelegd.

Van de vertrekkende klanten rest er nog een welkomstpremie die de klant had moeten krijgen. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft aangegeven dat zij een gedeelte van deze welkomstpremie nog wel uitgekeerd krijgen en zullen hiervan persoonlijk op de hoogte worden gesteld.

NL energie komt vertrekkende klanten toch tegemoet

De dubbele voorschotnota zal worden verrekend met het totale verbruik op de eindafrekening.  Bovendien zal NL energie klanten per email duidelijk gaan informeren over deze verrekening. Wanneer het bedrag door de klant word gestorneerd zal NL energie de klanten geen aanmaningskosten in rekening brengen.

Tot slot heeft NL energie aangegeven dat zij voor deze kwestie een opzegtermijn van 44 dagen zal aanhouden in plaats van de originele 30 dagen opzegtermijn.

Bron: Consumentenbond

NL energie komt afspraken na aan vertrekkende klanten
3 beoordelingen 10 gemiddeld

Een reactie plaatsen

een + een =