Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Kijk dan ook even in de energie begrippenlijst. Komt u er dan nog niet uit? Neem dan even contact met ons op. Wij zijn u graag van dienst met onafhankelijk en betrouwbaar energie advies!

  1. Wat is een gemiddeld huishouden kwijt aan energiekosten?
  2. Kan ik met jullie energievergelijker de energiekosten van alle aanbieders berekenen?
  3. Als mijn jaarlijkse eindafrekening te hoog of te laag uitvalt, wat gebeurt er dan?
  4. Ben ik via jullie website gegarandeerd goedkoper uit?
  5. Blijven de netwerkkosten ook vast over de periode waarin de leveringsprijzen vast zijn?
  6. De getoonde energiekosten in de vergelijking, staan deze ook op mijn energierekening?
  7. De meterstanden op mijn afrekening zijn niet juist, wat kan ik doen?
  8. Een energieleverancier heeft mij klant gemaakt zonder toestemming wat nu?
  9. Het verschil tussen een enkele en een dubbele energiemeter?
  10. Hoe is de energierekening van mijn energieleverancier opgebouwd?
  11. Hoe kan ik een aankoop aan de deur (colportage) annuleren?
  12. Hoe lang duurt het overstappen van de ene naar de andere leverancier?
  13. Ik ben afgesloten moet of kan ik overstappen?
  14. Ik heb een aanbieding ontvangen van een energieveiling? Wat moet ik doen?
  15. Is er een rechtsbescherming voor de kleinverbruikers in Nederland?
  16. Jullie bieden een overstapservice aan. Is deze kosteloos te gebruiken?
  17. Kan ik afzien van een telefonische overeenkomst?
  18. Kan ik ook overstappen als ik gebruik maak van stadsverwarming?
  19. Kan ik overstappen van energieleverancier met schulden?
  20. Krijg ik automatisch een voorschotnota van de nieuwe energieleverancier?
  21. Krijg ik nog stroom en gas als mijn energieleverancier failliet gaat?
  22. Kunnen jullie een berekening voor mij maken en deze aan mij toesturen?
  23. Kunnen jullie mij een herinnering sturen voor als mijn contract afloopt?
  24. Mag een energieleverancier de energieprijzen altijd blijven veranderen?
  25. Moet er iets aan mijn energiemeter veranderen als ik overstap?
  26. Moet er iets gebeuren aan mijn kabels en leidingen bij het overstappen?
  27. Moet ik gas en elektriciteit bij dezelfde energieleverancier afnemen?
  28. Moet ik mijn meterstanden zelf opnemen zodra ik via jullie overstap?
  29. Moet ik mijn oude energiecontract opzeggen, of doen jullie dit?
  30. Sturen jullie mij ook een bevestiging van mijn aanvraag via jullie site?
  31. Veranderen de regels voor de consumentenbescherming?
  32. Vergelijken jullie ook de energieprijzen voor zakelijke energie afnemers?
  33. Waarom moet ik energiebelasting betalen?
  34. Wanneer kan ik overstappen naar een andere energieleverancier?
  35. Wanneer stuurt de nieuwe energieleverancier mij de energierekening?
  36. Wat is het verschil tussen een groot en een kleinverbruiker van energie?
  37. Wat is het verschil tussen een netwerkbeheerder en een energieleverancier?
  38. Wat is het verschil tussen groene energie en grijze energie?
  39. Wat is het verschil tussen transportkosten en leveringskosten?
  40. Wat is het verschil tussen vaste energieprijzen en variabele energieprijzen?
  41. Wat kan ik doen als ik schade heb geleden door mijn energieleverancier?
  42. Wat kan ik doen zodra ik een geschil heb met een energieleverancier?
  43. Wat kost een enkele of dubbele energiemeter?
  44. Wat kost het installeren van een enkele of dubbele meter?
  45. Wat kost het overstappen naar een andere energieleverancier?
  46. Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met mijn energieleverancier?
  47. Wat moet ik doen zodra ik geen voorschotnota heb ontvangen?
  48. Wat te doen als ik ga verhuizen en kortgeleden van energieleverancier ben veranderd?
  49. Wat zijn de gevolgen van het vroegtijdig verbreken van een energiecontract?
  50. Welke energiemaatschappij is voor mij het goedkoopste?
  51. Welke energiemaatschappij kunnen jullie mij aanbevelen?
  52. Wie houdt er toezicht op de energiemarkt?
  53. Word ik afgesloten, wanneer ik aangesloten word bij de nieuwe energieleverancier?
  54. Worden mijn meterstanden door jullie gecontroleerd?
  55. Zal de nieuwe energieleverancier mijn huidige energieleverancier opzeggen?
  56. Zijn de energie aanbiedingen op jullie site tijdelijk of altijd geldig?
  57. Zijn de getoonde energiekosten op jullie energievergelijker actueel?
  58. Wat te doen bij een onterechte energie switch naar een andere energieleverancier?

Voorbeeldbrieven energie

  1. Annuleren. Energie via huis aan huis verkoop (colportage)
  2. Betalingsvoorstel indienen bij een energieleverancier
  3. Brief sturen aan de Geschillencommissie Energie en Water
  4. Gas overeenkomst opzeggen
  5. Klacht indienen bij een energieleverancier
  6. Klacht indienen over een energieleverancier
  7. Klacht indienen over geschatte meterstanden eindafrekening
  8. Klacht indienen over ongewenste verkopers
  9. Klacht over jaar- of eindafrekening energie
  10. Klacht tegen de hoogte van de voorschotnota energie
  11. Stroom overeenkomst opzeggen
  12. Uitstel van betaling voor eindafrekening energie
  13. Verzoek aan Geschillencommissie Energie en Water om geschil in behandeling te nemen
  14. Verzoek om compensatie bij storing energie

Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op!

Veelgestelde vragen
11 beoordelingen 8.64 gemiddeld