- Wat is een gemiddeld huishouden kwijt aan energiekosten?
- Kan ik met jullie energievergelijker de energiekosten van alle aanbieders berekenen?
- Als mijn jaarlijkse eindafrekening te hoog of te laag uitvalt, wat gebeurt er dan?
- Ben ik via jullie website gegarandeerd goedkoper uit?
- Blijven de netwerkkosten ook vast over de periode waarin de leveringsprijzen vast zijn?
- De getoonde energiekosten in de vergelijking, staan deze ook op mijn energierekening?
- De meterstanden op mijn afrekening zijn niet juist, wat kan ik doen?
- Een energieleverancier heeft mij klant gemaakt zonder toestemming wat nu?
- Het verschil tussen een enkele en een dubbele energiemeter?
- Hoe is de energierekening van mijn energieleverancier opgebouwd?
- Hoe kan ik een aankoop aan de deur (colportage) annuleren?
- Hoe lang duurt het overstappen van de ene naar de andere leverancier?
- Ik ben afgesloten moet of kan ik overstappen?
- Ik heb een aanbieding ontvangen van een energieveiling? Wat moet ik doen?
- Is er een rechtsbescherming voor de kleinverbruikers in Nederland?
- Jullie bieden een overstapservice aan. Is deze kosteloos te gebruiken?
- Kan ik afzien van een telefonische overeenkomst?
- Kan ik ook overstappen als ik gebruik maak van stadsverwarming?
- Kan ik overstappen van energieleverancier met schulden?
- Krijg ik automatisch een voorschotnota van de nieuwe energieleverancier?
- Krijg ik nog stroom en gas als mijn energieleverancier failliet gaat?
- Kunnen jullie een berekening voor mij maken en deze aan mij toesturen?
- Kunnen jullie mij een herinnering sturen voor als mijn contract afloopt?
- Mag een energieleverancier de energieprijzen altijd blijven veranderen?
- Moet er iets aan mijn energiemeter veranderen als ik overstap?
- Moet er iets gebeuren aan mijn kabels en leidingen bij het overstappen?
- Moet ik gas en elektriciteit bij dezelfde energieleverancier afnemen?
- Moet ik mijn meterstanden zelf opnemen zodra ik via jullie overstap?
- Moet ik mijn oude energiecontract opzeggen, of doen jullie dit?
- Sturen jullie mij ook een bevestiging van mijn aanvraag via jullie site?
- Veranderen de regels voor de consumentenbescherming?
- Vergelijken jullie ook de energieprijzen voor zakelijke energie afnemers?
- Waarom moet ik energiebelasting betalen?
- Wanneer kan ik overstappen naar een andere energieleverancier?
- Wanneer stuurt de nieuwe energieleverancier mij de energierekening?
- Wat is het verschil tussen een groot en een kleinverbruiker van energie?
- Wat is het verschil tussen een netwerkbeheerder en een energieleverancier?
- Wat is het verschil tussen groene energie en grijze energie?
- Wat is het verschil tussen transportkosten en leveringskosten?
- Wat is het verschil tussen vaste energieprijzen en variabele energieprijzen?
- Wat kan ik doen als ik schade heb geleden door mijn energieleverancier?
- Wat kan ik doen zodra ik een geschil heb met een energieleverancier?
- Wat kost een enkele of dubbele energiemeter?
- Wat kost het installeren van een enkele of dubbele meter?
- Wat kost het overstappen naar een andere energieleverancier?
- Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met mijn energieleverancier?
- Wat moet ik doen zodra ik geen voorschotnota heb ontvangen?
- Wat te doen als ik ga verhuizen en kortgeleden van energieleverancier ben veranderd?
- Wat zijn de gevolgen van het vroegtijdig verbreken van een energiecontract?
- Welke energiemaatschappij is voor mij het goedkoopste?
- Welke energiemaatschappij kunnen jullie mij aanbevelen?
- Wie houdt er toezicht op de energiemarkt?
- Word ik afgesloten, wanneer ik aangesloten word bij de nieuwe energieleverancier?
- Worden mijn meterstanden door jullie gecontroleerd?
- Zal de nieuwe energieleverancier mijn huidige energieleverancier opzeggen?
- Zijn de energie aanbiedingen op jullie site tijdelijk of altijd geldig?
- Zijn de getoonde energiekosten op jullie energievergelijker actueel?
- Wat te doen bij een onterechte energie switch naar een andere energieleverancier?
Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op!
Voorbeeldbrieven energie
- Annuleren. Energie via huis aan huis verkoop (colportage)
- Betalingsvoorstel indienen bij een energieleverancier
- Brief sturen aan de Geschillencommissie Energie en Water
- Gas overeenkomst opzeggen
- Klacht indienen bij een energieleverancier
- Klacht indienen over een energieleverancier
- Klacht indienen over geschatte meterstanden eindafrekening
- Klacht indienen over ongewenste verkopers
- Klacht over jaar- of eindafrekening energie
- Klacht tegen de hoogte van de voorschotnota energie
- Stroom overeenkomst opzeggen
- Uitstel van betaling voor eindafrekening energie
- Verzoek aan Geschillencommissie Energie en Water om geschil in behandeling te nemen
- Verzoek om compensatie bij storing energie