Klacht indienen over geschatte meterstanden eindafrekening

Afzender:
Naam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
Email:

Geadresseerde:
Naam Energiebedrijf:
Adres:
Postcode en woonplaats:

Betreft: klacht over geschatte meterstanden

Woonplaats, datum

Geachte Heer e/o Mevrouw,

Op [datum] heb ik van uw bedrijf de meterstanden gekregen over mijn verbruik het afgelopen jaar. De meterstanden die ik zelf heb genoteerd en doorgegeven komen niet overeen met de meterstanden die u heeft opgenomen, meterstandopname netbeheerder:
meterstandopname klant:

Zoals u ziet komen deze meterstanden niet met elkaar overeen, ik vraag u vriendelijk op binnen de termijn van vier weken op mijn schrijven te reageren, wanneer mijn klacht binnen deze termijn niet behandeld is, dan leg ik mijn klacht voor aan de Geschillencommissie Energie en Water.

Met vriendelijke groet,

[Naam]

 

Meer voorbeeld brieven

Reviews

Score / 5. Stemmen:

Geef feedback over dit bericht

2 gedachten over “Klacht indienen over geschatte meterstanden eindafrekening”

  1. Ik heb mijn meterstanden (electrabel) tijdig ingediend maar electrabel geloofde mij niet en telefoneerde dat het weinig verbruik bijna onmogelijk was. Ik heb dan op hun telefoontje geantwoord dat de cijfers wel juist zijn omdat ik reeds meer dan 1 jaar opgenomen ben in het Woon en Zorgcentrum Sint Augustinus, Mgr Sensiestraat 4 in 1500 Halle.
    Nu krijg ik een rekening gepresenteer en maandelijkse betalingen welke onjuist zijn: volgens de schatting electrabel zou mijn meterstand thens 67386 en 1691 bedragen daar waar hij in werkelijkheid 65240 en99426 vermeldt. Kan dit alles rechtgezet worden? Graag een antwoord AUB ! (ik ben bijna 90 jaar oud !)

    • Goedemiddag,

      Ik heb geprobeerd u terug te mailen op het email adres dat u heeft ingevuld, maar ik krijg een melding dat het email adres niet klopt. Dus doe ik het zo in de hoop dat u dit leest.

      Ik heb uw bericht gelezen met betrekking tot Electrabel. Nu ben ik niet zo bekend met de Belgische energiemarkt alleen de Nederlandse energiemarkt. U kunt een verklaring overleggen van het Woon en Zorgcentrum dat u per een bepaalde datum bent opgenomen. Dat is uw bewijs, en de energieleverancier dient meer onderzoek te doen als zij denken dat uw verbruik niet klopt. Toch is het raar want u bent al een ouder persoon, en die verbruiken in de regel al minder dan huishoudens met kinderen.

      En voorts raad ik u aan om uw klacht neer te leggen bij de Ombudsdienst voor Energie in België. Alle klachten die u indient bij uw energieleverancier kunt u het beste via email doen, dan heeft u altijd bewijs.

      ik vind dit heel vervelend voor u, temeer omdat u al op leeftijd bent en u ook nog eens moet verdedigen tegenover uw energieleverancier.

      https://www.energids.be/nl/vraag-antwoord/bij-wie-moet-ik-een-klacht-indienen/36/

      U kunt dit ook online doen via internet, en ik hoop dat er iemand in uw omgeving is die u hiermee kan helpen.

      Houdt u mij op de hoogte van wat er uitkomt met de energieleverancier?

      Ik wens u veel succes en ga er vanuit dat uw klacht wordt opgelost.

      Een prettige dag gewenst.

Plaats een reactie